Теодосий Спасов, Влатко Стефановски и Мирослав Тадич ще се представят пред габровска публика на 12 май. Концертът е от 19:00 часа в зала Възраждане, съобщиха организаторите.
Теодосий Спасов започва своето ранно обучение на кавал в Музикално училище в Котел и продължава образованието си в Академията за музикално и танцово изкуство в Пловдив. Кавалът е един от най-старите инструменти в Европа, богат на тоналности и технически възможностти. Теодосий Спасов е развил свой уникален стил на свирене на този инструмент като синтезира традиционния фолклор с джаз, фюжън и класическа музика.
Повече от 30 години, Теодосий Спасов участва в турнета в Европа, Азия, Близкия Изток, Австралия, Канада и САЩ. През 1994 г. свири с „Мистерията на българските гласове” и печели награда "Грами". През април 1995 г., списание Newsweek публикува статия „Най-доброто от Изток“, в която го отбелязва като най-талантливия източно-европейски музикант „Спасов... не просто оцелява през пост-комунистическата културна пустош. Той всъщност е създал нов музикален жанр.“
Теодосий Спасов участва в създаването на 30 компактдиска, четири от които са негови, представени по целия свят. Той е композирът и свири в музика за редица филми, в това число френско-българската продукция „Граница” (The Border,1993). Също така е записвал тематична музика заедно с известните италиански композитори Карло Силиото и Енио Мориконе, известни като An Italian Story и The Breakout of the Innocent. Теодосий Спасов свири с други известни джаз музиканти, включително с тромпетиста Уинтън Марсалис.
У нас в България, Теодосий Спасов е национална фигура и музикален герой, наскоро отличен с наградата „Музикант на годината“. Той е художественият директор на световноизвестния ансамбъл „Филип Кутев“ .
Бил е член на ирландската музикална и танцувална компания Riverdance (1998-2001) и настоящ солист и директор на „Музикална къща БНР“.
Влатко Стефановски е роден през 1957 г. в Прилеп (Македония). Започва да свири на китара на тринадесет години. Като тинейджър създава легендарната фюжън група „Леб и Сол”, която е сред най-разпознаваемите имена на музикалната сцена в бивша Югославия. От средата на 90-те години изгражда успешна музикална кариера и записва забележителни солови изпълнения.
Съвместната му работа с Мирослав Тадич хвърля нова светлина върху творбите му за акустична китара и бъдещото му разучаване на традиционната македонската музика. През последните няколко години свири и записва на много места по света с изявени артисти като Томи Емануел, Сточело Розенберг, Гибони, Ян Акерман, Теодосий Спасов, Стефан Миленкович, Кудси Ергюнер, Боян Z и Ману Каче.
Неговите последни творби включват музика за филми, театри и балет.
Като солист Влатко Стефановски свири и записва с редица оркестри и ансамбли, сред които са Лондонският симфоничен оркестър, Симфоничния оркестър MDR Лайпциг, Виенския оркестър Tonkunstler, Биг Бенд RTV Любляна и др. Със своето Трио, Влатко Стефановски свири по цял свят.
През 2007 г. е отличен с титлата почетен доктор в сферата на изкуствата в Университета „Св. Кирил и Методий”. Живее в Скопие и притежава добре оборудвано звукозаписно студио (Estoria Sound Studio).
Мирослав Тадич завършва основно образование в САЩ, а преди това е учил в Италия и в родината си - Югославия. Изпълнява и записва в широк диапазон от музикални стилове, простираща се от периода на бароковата и класическата музика до блус, джаз, рок и етно музика. Записва и свири в съвместни проекти с Марк Нозиф, Оркестъра на Операта в Лос Анжелис, Пласидо Доминго, Лондонски симфоничен оркестър, Симфоничния оркестър MDR Лайпциг, Хауърд Леви, Йоахим Кюн, Влатко Стефаноски, Братя Теофилович, Кудси Ергюнер, Теодосий Спасов, Ашиш Кан и много др.
Мирослав Тадич е записвал по целия свят и често свири в Европа, Северна и Южна Америка и Япония. През последните години се е концентрирал в развиването на подход, с който импровизира като комбинира и съпоставя музикален материал от много различни източници. Известен е с творби, в които прилага елементи от класическа и фламенко техники към свиренето на електрическа китара.
Композира солова и камерна музика (Les Editions Doberman-Yppan), създава музиката за редица филми, танци и театрални постановки. В последно време завършва музиката за хърватския филм „Седемдесет и два дни“ от Данило Шербеджия. От 1985 г. насам е професор в престижния калифорнийски Институт по изкуства в Лос Анджелис.