Професионалната гимназия по ветеринарна медицина „Проф. д-р Г.Павлов“ в Добрич участва в европейски образователен проект по програма „Еразъм+“ с работно заглавие: „(Пре)откриване на конете“, информираха от училището.
В партньорството участват организации от 9 страни - Австрия, България, Германия, Дания, Испания, Италия, Португалия, Турция и Франция.
Основните цели на проекта са насочени към обмен на знания по темата за дълголетната връзка на коня с човека, научаването на интересни факти и примери за това искрено и дълбоко приятелство. Работните дейности предвиждат посещение на конни бази, изложби, общуване с професионални инструктори, обучение в езда за начинаещи с инструктор, свободна езда за напреднали, участие в разнообразни уъркшопове и състезания по темата.
Проектът спомага за интернационализацията на образованието, за разбиране на многоезичието, за придобиване на дигитална компетентност, уточняват от училището.
През първата година на проекта, партньорите активно са участвали в практически обучения, а общите продукти, създадени от всички партньори са лого на проекта и уеб сайт с изработените учебни материали по темите "Образът на коня в историята, митологията и религията", "Наука и биология за коня", работни листи с упражнения за самостоятелна работа и оценъчни форми.
Ветеринарната гимназия в Добрич е организирала първата транснационална среща по проекта, в която са взели участие 12 учители от училищата-партньори. Последвали са два краткосрочни обмена на групи ученици в Португалия и Австрия, в които са взели участие 12 ученици от гимназията. През втората година на проекта предстоят 2 работни срещи с ученици в Германия (м.септември 2016г) и Испания (м.април 2017г) с нови 12 участника от ПГВМ и среща на координаторите в Италия през м. февруари 2017г. Участниците ще се фокусират в създаването на учебни материали на теми комуникацията между кон и човек, лечебните свойства на ездата за деца със специални потребности, здраве, благополучие и ветеринарно обслужване на конете и многоезичен онлайн речник с конна тематика.