Ученици от 9а и 9б клас на Английска гимназия "Райко Цончев" представиха резултати от проучване, направено във връзка с проект по Психология, на тема: "Какво за мен е любовта?", зададен от техния преподавател Жени Тодорова.
Представени бяха гледни точки на различни поколения, участващи в проучването, както и анализи и лични перспективи на презентаторите, съобщават от учебното заведение.
Проектът е част от стратегията на Гимназията да въведе и да постави като стандарт интерактивното обучение, при което ученикът има активна, а не пасивна роля в процеса. Това включва и т.нар. "peer assessment", при който ученици дават оценка на други ученици. Една от главните идеи е младите хора да прилагат критично мислене и анализ, а не просто да играят ролята на "празни съдове", които да се пълнят с информация.
Проектът по психология „Какво за мен е любовта” цели да провокира личната позиция на учениците по важна тема от действителността. Поставената проектна задача включва три компонента, чрез които, по пътя на надграждането, се достига до формиране на индивидуална гледна точка. Както много често се случва в реалния живот, личността изгражда своята позиция в рамките на определена социална среда – т.е. за да се доближим до действителността трябва да отчетем влиянията на групата, както и да осигурим възможност да се преодолеят ограниченията на същата тази група. Този механизъм е представен чрез екипната работа, обясняват ръководителите на проекта.
Целият проект има за цел не само да изследва значимостта на темата за Любовта, но и да създаде умения за ефективна работа в екип, като същевременно в рамките на екипа всеки участник се чувства достатъчно уверен да заяви своята лична позиция по поставения проблем. Това доближава проектната задача до параметрите на реалния живот.