Лас Вегас е много по-популярен в България отколкото в САЩ показват резултати от 2-годишно изследване, представени на научен семинар на преподаватели от Висше Училище Международен Колеж, съобщават от учебното заведение.
Данните са част от двугодишна научна работа на български и американски преподаватели, ръководена от гл.ас. д-р Станислав Иванов и американския му колега Стивън Илъм от Мисури Стейт Юнивърсити.
Изследването е имало за цел да се провокира извеждането на мрежа от асоциации за установяване на моделирането на туристически дестинации в съзнанието на потребителите. В центъра на изследването е избран Лас Вегас като дестинация, популярна в световен мащаб. Сравнението показва, че българските студенти са дали 200 асоциации за Лас Вегас, докато американските - 94.
Всеки български студент прави средно 15 асоциации, докато американският му колега сочи 7 асоциации. Сред тях най-често срещани са: казина, хотели, пари, хазарт, лукс, светлини, момичета, сватби, нощен живот, алкохол, пустиня.
По време на научния форум са представени и нови научни разработки в областите на конгресния туризъм, моделиране на дестинации, счетоводни манипулации, сугестично решаване на конфликти и симултационни изчисления.