/ ThinkStock/Getty Images
Липса на обещаните възглавници от меморипяна, скърцащи матраци и непривлекателни камериерки - това са само част от най-абсурдните жалби на туристи, почивали по нашето Черноморие през сезон 2017 година. В списъка на капризните летовници попадат дори семпъл асортимент от напитки в минибара и стари фъстаци.

Общо 2500 проверки в търговски и туристически обекти по Черноморието е извършила Комисията за защита на потребителите от началото на летния сезон. Съставени са 150-160 акта за нарушения, като основното е несъвпадение между обещаното и предоставеното в заведения и хотели.

Таксите „празен стол” и „желание на клиента” били екзотични случаи

Има и оплаквания от неизрядни отношения между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите, съобщават от Комисията за защита на потребителите (КЗП). И допълват, че при един от сериозните случаи тази година година, 210 нашенци, платили за хотел, трябваше да останат под звездите, заради неуредени сметки с туроператорската компания. За щастие, след намесата на институциите, туристите са получили ключове за стаите си.

такса стол
netinfo


От КЗП определиха като екзотични таксите от типа “празен стол”, “празна чиния” и „желание на клиента“- за допълнителна  обработка на поръчаното ястие. Това е нарушение, тъй като услугата не е предвидена в менюто, а законът изисква предлаганото в заведението да се описва там. Проверките на КЗП по морето продължават до края на сезона.