Съкращаването на 150 влака ще обхване всички жп линии, но няма да остане линия, по която да не се движат влакове, заяви в предаването "Седмицата" на Дарик председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. По думите му това може да се случи от 1-ви декември. Владимиров посочи, че в момента нито една жп линия не е печеливша, а държавата субсидира над 2/3 от линиите, като отделя по 170 милиона лева годишно, срещу 80 милиона лева собствени приходи на БДЖ.
На въпрос дали композициите ще станат с повече вагони заради редуцирането на разписанието, Владимиров заяви, че влаковете не изпълват максималния си капацитет, а недостигът на места във влаковете се появява в определени моменти и за определени дестинации. Той подчерта, че вагоните, които останат в движение рано или късно ще направят съответния пробег и ще излязат отново за ремонт, а през това време ще трябва да бъдат подготвени други вагони, което Владимиров определи като непрекъснат оборот на вагони.
Владимир Владимиров обясни още, че цените на билетите за така наречените бизнес влакове ще бъдат увеличени с 15 процента, а на останалите влакове, които не са рентабилни - средно с 9 процента. Не се предвижда премахване на намаленията за студенти, пенсионери. По думите му държавата отпуска годишно по 22 млн. лева компенсации, които покриват разходите за намаление.
Запитан как БДЖ ще преодолее проблема с пътниците, които пътуват без билет, Владимиров поясни, че това е проблем по-скоро на манталитета на хората и че ако се направят заграждения, както е например при влизане в метрото, това няма да спре гратисчиите. "Ние ще търсим комплексно решение на проблема - преструктуриране на дейността по продажба на билети, работата на кондукторите и контрола върху тях", обяви Владимир Владимиров.