Поставяме началото на строителството на финалните етапи от реализирането на АМ „Струма“. Проектът е важен не само за Благоевградска област и Югозападна България, а и за цялата ни страна, като национален, европейски, транснационален приоритет. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който заедно с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски направи първа копка за строителството на лот 3.1 от АМ „Струма“ между Благоевград у Крупник. На събитието присъства и Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ – председателят инж. Дончо Атанасов и членовете инж. Светослав Глосов и инж. Веселин Давидов.
Отсечката е с дължина 12,6 км. В нея е предвидено да се изградят два големи пътни възела – Благоевград юг и при Симитли, както и над 20 инженерни съоръжения, включително големи мостове над Струма и реките Логодашка и Суха, обясни министър Нанков. „Убеден съм, че с добри темпове и организация и работа строителите ще се справят не само в срок, но и блестящо със своите ангажименти и ще сме свидетели през август 2019 г. на готова и изградена отсечка от АМ „Струма“, каза Нанков.
„Въпреки известното забавяне успяхме да издадем строителните разрешения и да работим по графиците, за да имаме след две години 12,6 км нова магистрала“, каза още министърът на регионалното развитие и благоустройството.
Изпълнител на лот 3.1 е ДЗЗД „АМ СТРУМА 3.1“. Стойността на договора е 139 021 499.92 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „СН АМ Струма Лот 3.1“. Техният договор е за 1 695 249.00 лв. без ДДС.
На предстоящите обществени обсъждания за изграждане на магистралата в Кресненското дефиле, министър Нанков увери, че ще се опита да разсее всички притеснения на жителите на общините Кресна и Симитли. "Помисилили сме за хората там как да стигат до нивите си, помислили сме за местните производители на зеленчуци, както и за всички земеделски производства", увери Нанков.
Той допълни, че в района ще бъдат построени два големи паркинга. В землището на Кресна ще има паркинг върху 17-19 декара, а в община Симитли - паркингът ще бъде разположена върху 10 декара. Освен това ще бъде изградена трета разширяваща лента в Кресненското дефиле, която трябва да поеме автомобилния поток в периода, когато се строи трасето там. За да не се образуват тапи, първо ще бъде изградена отсечката, която по проект е предвидена да минава източно от Кресна. След това ще бъде построена отсечката, която ще минава по настоящия главен път Е-79.
Отсечката е с дължина 12,6 км. В нея е предвидено да се изградят два големи пътни възела – Благоевград юг и при Симитли, както и над 20 инженерни съоръжения, включително големи мостове над Струма и реките Логодашка и Суха, обясни министър Нанков. „Убеден съм, че с добри темпове и организация и работа строителите ще се справят не само в срок, но и блестящо със своите ангажименти и ще сме свидетели през август 2019 г. на готова и изградена отсечка от АМ „Струма“, каза Нанков.
„Въпреки известното забавяне успяхме да издадем строителните разрешения и да работим по графиците, за да имаме след две години 12,6 км нова магистрала“, каза още министърът на регионалното развитие и благоустройството.
Изпълнител на лот 3.1 е ДЗЗД „АМ СТРУМА 3.1“. Стойността на договора е 139 021 499.92 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „СН АМ Струма Лот 3.1“. Техният договор е за 1 695 249.00 лв. без ДДС.
На предстоящите обществени обсъждания за изграждане на магистралата в Кресненското дефиле, министър Нанков увери, че ще се опита да разсее всички притеснения на жителите на общините Кресна и Симитли. "Помисилили сме за хората там как да стигат до нивите си, помислили сме за местните производители на зеленчуци, както и за всички земеделски производства", увери Нанков.
Той допълни, че в района ще бъдат построени два големи паркинга. В землището на Кресна ще има паркинг върху 17-19 декара, а в община Симитли - паркингът ще бъде разположена върху 10 декара. Освен това ще бъде изградена трета разширяваща лента в Кресненското дефиле, която трябва да поеме автомобилния поток в периода, когато се строи трасето там. За да не се образуват тапи, първо ще бъде изградена отсечката, която по проект е предвидена да минава източно от Кресна. След това ще бъде построена отсечката, която ще минава по настоящия главен път Е-79.