Първата партида на появилата се в продажба в събота конзола за видеоигри на “Сони” “Плейстейшън 3” бе разпродадена за два часа.
В токийския квартал Акихабара, където в т. нар. “град на електрониката” се търгува с всевъзможни новости в областта на високите технологии, младите фенове се наредиха пред магазините още от предишната вечер. Но дори при това положение артикулът не стигна за всички.
Както съобщи представител на “Сони”, компанията е успяла да осигури за продажба в Япония само 100 000 конзоли и е подготвила още 400 000 за продажба в САЩ, която ще започне на 17 ноември. В Европа заради забавяне в производството продажбите ще започнат чак през март догодина. Снабдена с 60-гигабайтов твърд диск, нов мощен процесор "Cell" и възможност да чете DVD-дискове от нов формат, т. нар. “син лазер”, конзолата с необходимите аксесоари струва около 500 долара в Япония и около 600 долара в САЩ.
Заради големите разходи на “Сони” за изследванията и производството дори ентусиазмът на купувачите няма да може да спаси на първо време компанията от финансови загуби. Според прогнози на икономисти за настоящата финансова година, която завършва на 31 март 2007 г., загубите на “игралния” отдел на “Сони” ще бъдат около 1,7 млрд. долара.
Още един потенциален проблем за производителя на новата конзола е малкият избор на игрите, които могат да “тръгнат” на нея. В момента те са само 5, защото производството за новия видеоформат е твърде сложно и скъпо. Във връзка с непрекъснатите скандали с пожароопасните батерии за лаптопи на “Сони” компанията направи безпрецедентна стъпка, обявявайки намаляване на цената на един от моделите на новата конзола още преди началото на продажбите й на около 420 долара.