Автомобилни революции превземат автосалон в Токио
Автомобилни революции превземат автосалон в Токио / снимки: Guliver/Getty Images

Международният автосалон отвори за 44-ти път врати в Токио в сряда. Революционните тенденции вече утвърждават присъствието си в света на автомобила.

Японската компания „Нисан” (Nissan) даде началният сигнал на тържествата по темата „автономна кола”. Автономният автомобил, наричан още „роботизиран” или „безпилотен”, вече излезе от областта на обмислената фантастика и все повече автопроизводители се прицелват в пазара му.

Така постъпи и „Нисан”, чийто директор Карлос Госн представи концептуалния Nissan Intelligent Driving, който „повишава способността на водача да вижда, да мисли, да реагира”. „Той дава възможност да се компенсират човешките грешки, отговорни за над 90% от пътно-транспортни произшествия. Времето, прекарано зад волана, става по-безопасно, по-ефикасно и по-забавно”, каза Госн по време на представянето на щанда.

Интериорът се трансформира според избора на автомобилиста. Ако реши да се довери на машината, воланът изчезва, за да отстъпи мястото на голям екран, а четирите седалки леко се завъртат навътре, за да се улесни разговорът между пътниците. И всичко това - в приглушена светлина.

Производители на коли дават дизайна в ръцете на купувача

Салонът (Tokyo Motor Show) е и възможност за „Нисан” да покаже електрическия си автомобил, в чиято технология е световен шампион, въпреки скромните продажби на своя Leaf (около 200 000 продадени от 2010 г. насам). Концептът IDS е снабден с 60 киловатчасова батерия - два пъти повече от произвежданата досега. Това, заедно с подобрената аеродинамика и намаленото тегло с помощта на конструкцията от въглеродни влакна, има за цел да повиши възможностите за пробег, който е слабото място на Leaf (250 до 280 км сега).

От 2016 г. фирмата от Йокохама (предградие на Токио), която в момента се тества прототип на автономна кола, иска да позволи на шофьорите да пуснат волана при задръствания на автомагистрала. През 2018 г. автомобилът ще бъде в състояние да се се движи сам по същите тези магистрали, а през 2020 г. - да се справя с по-сложни ситуации в града.

Двете конкурентни компании „Тойота” (Toyota) и „Хонда” (Honda) също разкриха през последните седмици своите амбиции в тази област, подпомогнати от японското правителство, което иска да се възползва от Олимпийските игри в Токио през 2020, за да покаже японските технологични постижения.

Друга звезда на тази година от „Тойота” и „Хонда” е кола, задвижвана с водородна горивна клетка, която отделя единствено вода при работа. Близо година след излизането на Mirai на „Тойота”, „Хонда” представя своя собствен модел за пазара, където ще се появи в началото на 2016 г. Компанията обещава по-голям пробег, отколкото при конкурентите (700 км) и повече пространство (пет места).

Автомобилни революции превземат автосалон в Токио
netinfo

От днес изложението е отворено за пресата, а от четвъртък автомобилният салон в Токио приема и зрители. Общо 160 изложители (включително доставчици) от 11 страни са там. Това е малко по-нисък брой от предишното издание, което показва загуба на скорост на биеналето, отбягвано от началото на финансовата криза от 2008-2009 в САЩ от „Дженерал Мотърс” (General Motors -GM) и „Форд” (Ford).

Организаторите, които се надяват да привлекат повече посетители, отколкото през 2013 г. (902 800 души), обаче приветстват завръщането на марките на италиано-американската „Фиат Крайслер” (Fiat Chrysler) и първото появяване на DS - луксозната марка на френската „Пежо - Ситроен” (PSA Peugeot Citroën) към които се прибавя и „Рено” (Renault). Германските производители БМВ (BMW), „Фолксваген” (Volkswagen), „Ауди” (Audi), „Порше” (Porsche) и „Мерцедес - Бенц” (Mercedes-Benz) също дойдоха в Япония.

Източник: БГНЕС