Джудит Чепквони, таксиметров шофьор от Кения, казва, че през 8-те години в които е в сектора, никога не е виждала толкова лош бизнес, предава VOA/Voice of America.
Състезанието между такситата, Uber и местни старт-ъпи доведе до спад на таксите за пътуване до ниво, което според много шофьори е твърде ниско. И това принуди някои от тях да определят свои собствени по-високи цени.
Чепквони казва, че ако прекарате 12 часа карайки, това все още може да не е достатъчно, за да покриете цялата комисионна на приложението и горивото.
„Приложението поема цялата си комисионна. Пътникът е щастлив да плати по-малко. Шофьорът е оставен в средата, притиснат от заеми, пътници и техния работодател“, казва Чепквони.
Тя казва, че половината й пътници в крайна сметка са се съгласили да платят повече от цените на приложението.
Според Uber ,подобни договорености са против правилата на компанията им и призова клиентите да докладват за случаи, когато са надценени.
Кения, Нигер и Танзания, с нарастващите икономики и сравнително ниското притежаване на автомобили, са най-важният пазар за Uber в Африка, казаха техните ръководители.
Въпреки това Кения наскоро беше разтърсена от протести срещу повишаването на данъците, на фона на скока на цените, по-ниските доходи и по-високи лихвени заеми. Faras cabs, местна таксиметрова компания, повиши цените си с една пета.
Индустрията търси решение за балансиране на нуждите на водачите и клиентите.
Докато го чакат, шофьорите продължават да намират начини да заобиколят цените на приложенията. Те се споразумяват за по-високите цени помежду си, което означава, че клиентите ще получат едни и същи такси за услугата, независимо от компанията.
Eрик Нямуея казва, че умножава цената на приложението по 1,5.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Състезанието между такситата, Uber и местни старт-ъпи доведе до спад на таксите за пътуване до ниво, което според много шофьори е твърде ниско. И това принуди някои от тях да определят свои собствени по-високи цени.
Чепквони казва, че ако прекарате 12 часа карайки, това все още може да не е достатъчно, за да покриете цялата комисионна на приложението и горивото.
„Приложението поема цялата си комисионна. Пътникът е щастлив да плати по-малко. Шофьорът е оставен в средата, притиснат от заеми, пътници и техния работодател“, казва Чепквони.
Тя казва, че половината й пътници в крайна сметка са се съгласили да платят повече от цените на приложението.
Според Uber ,подобни договорености са против правилата на компанията им и призова клиентите да докладват за случаи, когато са надценени.
Кения, Нигер и Танзания, с нарастващите икономики и сравнително ниското притежаване на автомобили, са най-важният пазар за Uber в Африка, казаха техните ръководители.
Въпреки това Кения наскоро беше разтърсена от протести срещу повишаването на данъците, на фона на скока на цените, по-ниските доходи и по-високи лихвени заеми. Faras cabs, местна таксиметрова компания, повиши цените си с една пета.
Индустрията търси решение за балансиране на нуждите на водачите и клиентите.
Докато го чакат, шофьорите продължават да намират начини да заобиколят цените на приложенията. Те се споразумяват за по-високите цени помежду си, което означава, че клиентите ще получат едни и същи такси за услугата, независимо от компанията.
Eрик Нямуея казва, че умножава цената на приложението по 1,5.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня