/ iStock/Getty Images
Ензим, който подпомага проникването на коронавирус в клетките на човешкото тяло, е открит от американски учени, предава TACC, позовавайки се на изследвания, публикувани в списание Nature Communications. Ензимът, обозначен като NSP-16, служи като "камуфлаж" за вируса, "принуждавайки" клетките да не възприемат неговата РНК като чужда.

"Вирусът използва този път, за да влезе в клетките и в същото време защитава структурата му, докато продължава да се развива в организма", - каза съавторът на изследването, биохимикът Йогеш Гупта от Медицински център на университета в Сан Антонио, Тексас. Изследователите успяха не само да открият функцията на ензима NSP-16, но и да създадат триизмерен модел за него. По-нататъшните проучвания на ензима, според учените, ще отворят възможността за създаване на лекарства, които могат да блокират навлизането на вируса в клетките.

Нашата работа ни позволява не само да получим допълнителна информация за това как навлиза вирусът, но и възможност за разработването на нови антивирусни лекарства в бъдеще", подчерта експертът, като изрази надеждата, че такива лекарства могат да блокират „камуфлажа“ на NSP-16, така че имунната система да възприема коронавирусът като чуждо тяло и да предотвратява разпространението му в тялото.
Агенция "Фокус"