Жените и мъжете, които пишат сценарии за филми, казаха своето мнение: „Бягай!" (Get Out) е най-добрият сценарий на века. Поне досега.
Членовете на Гилдията на американските сценаристи избраха за най-добър филмов сценарий за последните 21 години расисткия трилър на Джордан Пийл от 2017 г., като го поставиха начело на списък от 101 филма.
Романтичната драма на Джим Кери и Кейт Уинслет "Блясъкът на чистия ум" зае второто място, а третото и четвъртото място се заемат от историята за създаването на Facebook "Социалната мрежа" и корейския трилър "Паразит".
В еклектичната колекция са отличени множество разнообразни заглавия като анимационното приключение "Феноменалните", криминалето "Бандата на Оушън", сатирата "Борат" и шедьовърът "Генезис" на Кристофър Нолан.
"Самото понятие "писане за екрана" е в екзистенциална криза", се казва в статия на уебсайта на Гилдията на американските сценаристи. "Студийната система отстъпи място на стрийминг системата, в която всичко, без значение от източника, се конкурира за зрителско внимание. Тази демократизация на съдържанието промени и много от твърдите и категорични правила. Дълбочината на характера, която някога беше строго присъща на драмата или на филма за определена проблематика, не е неуместна във филм за супергерой или филм с лошо държаща се шаферка. И отделени жанрове като фантастика, ужаси, комедия и драма се смесват свободно, понякога в един и същ сценарий."
Списъкът е съставен след анкета, проведена сред членовете на гилдията за първи път от 15 години, когато тя обяви военния шпионски трилър "Казабланка" за най-великия сценарий на всички времена, следван от мафиотския "Кръстникът".
Членовете на Гилдията на американските сценаристи избраха за най-добър филмов сценарий за последните 21 години расисткия трилър на Джордан Пийл от 2017 г., като го поставиха начело на списък от 101 филма.
Романтичната драма на Джим Кери и Кейт Уинслет "Блясъкът на чистия ум" зае второто място, а третото и четвъртото място се заемат от историята за създаването на Facebook "Социалната мрежа" и корейския трилър "Паразит".
В еклектичната колекция са отличени множество разнообразни заглавия като анимационното приключение "Феноменалните", криминалето "Бандата на Оушън", сатирата "Борат" и шедьовърът "Генезис" на Кристофър Нолан.
"Самото понятие "писане за екрана" е в екзистенциална криза", се казва в статия на уебсайта на Гилдията на американските сценаристи. "Студийната система отстъпи място на стрийминг системата, в която всичко, без значение от източника, се конкурира за зрителско внимание. Тази демократизация на съдържанието промени и много от твърдите и категорични правила. Дълбочината на характера, която някога беше строго присъща на драмата или на филма за определена проблематика, не е неуместна във филм за супергерой или филм с лошо държаща се шаферка. И отделени жанрове като фантастика, ужаси, комедия и драма се смесват свободно, понякога в един и същ сценарий."
Списъкът е съставен след анкета, проведена сред членовете на гилдията за първи път от 15 години, когато тя обяви военния шпионски трилър "Казабланка" за най-великия сценарий на всички времена, следван от мафиотския "Кръстникът".