Фейсбук планира интересен начин, за да проверява кой купува изборна реклама

/ ThinkStock/Getty Images
Фейсбук (Facebook Inс) ще започне по-късно тази година да използва пощенски картички, изпратени по пощата на САЩ, за да проверява самоличността и локацията на лицата, които искат да купят реклама на сайта й, свързана с американски избори, съобщи представител на компанията, цитиран от Ройтерс.

САЩ повдигнаха обвинения срещу 13 руснаци за намеса в изборите

Верификацията чрез пощенска картичка с код е най-новото усилие на Фейсбук да реагира на критиките от членове на Конгреса, експерти по сигурността и групи за мониторинг на избори, според които компанията наред с други социални медии е засякла със закъснение, а след това е реагирала бавно на употребата от Русия на техните платформи за разпространяване на разделящо обществото политическо съдържание, включително дезинформация, по време на президентските избори в САЩ през 2016 г.

Тръмп отново каза, че неговата предизборна кампания не е направила нищо нередно

Използването на пощенски картички, съдържащи специфичен код, ще се изисква за рекламите, споменаващи конкретен кандидат за федерален пост, заяви Кейти Харбат, глобален директор на Фейсбук за политически програми. Изискването няма да важи за политически реклами, посветени на теми, уточни тя.

САЩ публикува „списък Путин“ със 114 политици и 96 олигарси от Русия

Ако пуснете реклама, споменаваща кандидат, ние ще ви изпратим пощенска картичка и вие ще трябва да използвате този код, за да докажете, че се намирате в САЩ, обясни Харбат на конференция през уикенда, на която присъстваха също шефове от Туитър Инк. и Гугъл на Алфабет Инк.

Руски агенти създали във Facebook 129 събития за изборите в САЩ

Това няма да реши всички проблеми, но изпращането на кодове по старомодната поща е най-ефективният метод, до който може да прибегне една технологична компания, за да попречи на руснаци и други лоши играчи да купуват реклами, представяйки се за някой друг, каза Харбат за Ройтерс.

Според американското законодателство чуждестранни граждани нямат право да правят дарения в пари или други ценности или да правят разходи във връзка с каквито и да било федерални щатски или местни избори в САЩ.

Харбат не уточни кога Фейсбук ще започне да разчита на пощенските кодове, но подчерта, че те ще бъдат въведени в употреба преди междинните избори за Конгрес през ноември.
БТА