Георги Танев: Да карам на Монца беше сбъдната мечта
Георги Танев: Да карам на Монца беше сбъдната мечта / gtracingteam.com

Само писта Бургас дели българският автомобилен състезател Георги Танев от титлата в група A и N над 1600 куб. см. След дебюта му в Световният пистов шампионат за туристически автомобили на писта Ошерслебен в Германия, Танев се надява следващият сезон да кара през целия шампионат в WTCC. Що се отнася до победата, за него всеки успех е сладък, стига да има голяма интрига.


- Да участваш в Световния пистов шампионат за туристически автомобили, поредното предизвикателство ли е за теб?

-Да, животът е пълен с предизвикателства. И за мен и за целия отбор това беше поредното.

- Какво беше усещането да караш на една от най-известните писти за Формула 1 в света, писта Монца?

- За мен и за екипа това беше една сбъдната мечта. Там са били всички най-големи и най-известни пилоти в целия свят. Само да съм на нея ми доставяше голямо удоволствие и още повече да се състезавам, а още повече да развеем българското знаме там.

- Чувстваше ли се по-сработен с колата?

- Да, всеки един старт и всеки един изминал километър ми вдъхваше все повече увереност. И фактът, че всяка седмица сменяме автомобила - в България да участвам със Субару Импреза А8, а там с БМВ 320 si - беше много трудна адаптацията от единя към другия автомобил, тъй като нямаме време за тестове през седмицата, направо на състезанието се качвам. И по времето за клалификация на тренировките свиквам с автомобила, но съм щастлив, че имам такава възможност и се надявам за напред да се справям по-добре.

- Намираш ли някакви прилики и разлики между двете машини?

- Това са два коренно различни автомобила, които се използват на коренно различни места. Ние в България нямаме специално пригодени писти, състезанията се провеждат вътре в града, повечето състезания са главно около детелините на града. Всичко това не предразполага за използването на автомобили от класа на WTCC.

- Какво ти е мнението за българското първенство?

- Не е по-лесно. Естествено по-малко са участниците, но в България имаме доста опитни и талантливи състезатели с доста силни автомобили. Всички познават трасетата, което допълнително прави състезанията по-интересни и по-трудни. Така че на този етап българският шампионат е доста интересен и доста силен.

- Писта Бургас ще бъде с ново трасе. Ще участваш ли на него?

- Да, разбира се. Мисля, че на предишния старт станах шампион на България. Все пак аз не карам само за да стана шампион, карам и за публиката, за фенове, тъй че мисля, че е редно да участвам.

- В твоята група A и N над 1600 куб. см. как виждаш конкуренцията в лицето на Илия Царски, Боби Борисов и Николай Паунов?

- Конкуренцията е много голяма. И последният старт ще бъде доста интересен, тъй като разликата в точките е малка, колите са силни на високо ниво и смятам, че стартът в Бургас не е за изпускане.

- Какви са дрязгите между теб и Царски? Има ли нещо, което феновете не знаят, защото все пак Царски е многократен шампион на писта, а сега върви след теб?

- Дрязги между мен и Царски не може да има. В нормалния живот ние сме приятели, на пистата всеки иска да стане шампион - първото място е едно и всеки се бори за него. Трудно е да губиш. Естествено по време на състезания имема пречки, но след като минем карираният флаг всичко си идва по местата и си оставаеме приятели. Но все пак всички сме отишли, за да се борим за първото място и затова се борим със всички възможни сили.

- Не мога да не те попитам как се настройваш преди състезание. Имаш ли някакъв ритуал?

- Не, гледам колкото се може по-спокоен да бъда. В много от случаите слушам музика, защото ми влияе добре. Като цяло гледам да бъда спокоен, да се концентрирам, за да ми е чисто съзнанието за предстоящия старт и да имам адекватни реакции.

- Коя е най-сладката ти победа?

- Може би на писта София. Не знам всяка победа е сладка, когато в състезанията има голяма конкуренция и интрига.

- Какви цели си поставил пред себе си?

- Целта ми е победа на последното състезание от този сенон на пистата в Бургас. След това ми предстоят разговори със спонсорите и рекламодателите. И се надявам следващият сезон да карам целият шампионан в WTCC и българския шампионат, естествено.