Савина Паликарева е маркетинг мениджър на Тимбарк България. Компанията е по-известна с марките, които стоят зад името ú – QUEEN’S, VELINGRAD, TEDI, NESTEA, TIGER, DrWitt. Савина има над 13 години опит в маркетинга, в различни компании от сферата на бързооборотните стоки, преминавайки през различни роли и брандове. В компанията е от началото на 2018, поемайки водещия бранд на компанията - QUEEN’S. От началото на 2020 година ръководи мотивирани и креативни експерти, които са част от маркетинг екипа на компанията. Завършва университетското си бизнес образование в Америка, в щата Arkansas, където се е зародил гигантът WalMart, със специалност „Международен бизнес и информационни технологии.“
Разкажете ни повече за идеята зад новата кампания „Послушай Родопите“ – какво ви вдъхнови да насочите вниманието към звуците на природата? Какво послание искате да отправите към потребителите на „Велинград Alcalia“ с кампанията и защо смятате, че е важно хората да се свързват с природата чрез вашите продукти?
Както може би знаете минерална вода „Велинград Alcalia“ наистина извира от душата на Родопите. Благодарение на своя дълбочинен произход от 1200 метра, водата е изключително чиста, не преминава през допълнителна обработка или процес на пречистване и има високо pH 9.36, което я прави алкална.
В този смисъл връзката с Родопите винаги е била в основите на нашата комуникация и кампанията „Послушай Родопите“ е естествено продължение на всичко, което сме правили до момента. Посланието на тази кампания, от една страна, е, че планината прилича на нас хората и бихме искали всички да се вслушват по-често в нейната неизчерпаема мъдрост.
От друга страна – ние буквално пренесохме магичните звуци от Родопите в ежедневието на хората, поставяйки лайвстрийм микрофон в планината, който предава нейните звуци на живо 24/7 и всеки може да ги чуе в уебсайта на кампанията.
Ключовите визии показват как някои елементи на природата приличат на музикални инструменти. За нас беше много важно тази кампания да има отличителен визуален език, с който хората да имат усещането, че природата може да им говори.
Как се вписва кампанията „Послушай Родопите“ във вашата дългосрочна стратегия за устойчиво развитие и опазване на природата в Родопите? Как надгражда вече постигнатото от „Следи от изчезване“, „Призив“ и „Е8“?
„Послушай Родопите“ надгражда по един много естествен начин всичко направено досега от бранда „Велинград Alcalia“. Например в кампанията „Призив“ записахме реалните гласове на застрашените от изчезване животни в Източните Родопи и ги превърнахме в музикален албум, който хората все още могат да слушат, когато пожелаят.
В търсене на още по-дълбока връзка с Родопите, решихме да популяризираме българската част на малко познатия международен пешеходен маршрут Е8. Създадохме пълен GPS трак и уеб платформа с интерактивна карта на маршрута, разделена по дни на база препоръки на туристически организации. В нея има информация за всеки ден от преминаването - хижи, заслони, чешми, водна карта. Обезпечихме и 258 км от маршрута с туристически табели. Това доведе до повишаване на търсенията му в Google с над 5 пъти. GPS тракът на сайта има над 25 000 сваляния от всякакви устройства, а от създаването на платформата има над 400 000 влизания.
В кампанията ни “Следи от Изчезване” направихме отливки на реалните следи на изчезващите животински видове в Родопите и ги превърнахме в пътуваща изложба, която обиколи доста градове в България през последните седем месеца и е посетена от над 8000 души до момента.
Какви предизвикателства срещате в реализирането на кампании с такъв фокус и как успявате да ги преодолеете, за да вдъхновите потребителите и да ангажирате партньори?
Предизвикателствата са много и от най-различно естество, но когато имаме толкова важни казуси пред себе си и сме намерили точните партньори за тях в лицето на всички неправителствени организации, с които сме работили през годините, като “Зелени Балкани”, “По-диви Родопи”, Български туристически съюз, “Байкария”, както и със съответните общини и комуникационни партньори, се вдъхновяваме взаимно и вървим напред въпреки препятствията, които срещаме по пътя.
В предходните кампании като „Призив“ успешно ангажирахте обществото с каузата за опазване на застрашени видове. Каква роля играе информираността на потребителите в успеха на подобни инициативи и как измервате тяхното въздействие?
Информираността е особено важна, дори безценна бих казала. За това дали и колко сме успели да ангажираме обществото с каузата за опазване на застрашените видове, резултатите говорят сами за себе си - албумът „Призив“ има 36 254 слушания, които допринесоха за най-мащабното презаселване на различни видове елени в страната през последните години. Той достигна финалната си цел и фондация „По-диви Родопи“ получи дарение от 20 000 лева, благодарение на което бяха разселени над 40 елена лопатар и седем благородни елена.
Какви са следващите ви планове в подкрепа на биоразнообразието и опазването на природата в България? Имате ли бъдещи проекти, с които бихте искали да ангажирате още повече хора?
Минерална вода „Велинград Alcalia“ ще продължава и в бъдеще мисията си за съхраняване на екологичното разнообразие в българската природа със залесяване на различни терени в Родопите, така както направихме в началото на месец ноември в парк „Клептуза“ във Велинград.
Ще продължим да се грижим и за маркировката на маршрут Е8, където сме планирали добавяне на нови информационни табели и актуализиране на интерактивната карта на маршрута.
Със сигурност няма да спрем само дотук и в бъдеще ще продължим да се ангажираме с подобни каузи. Вярваме, че можем не само да продължим да насърчаваме хората да правят съзнателни усилия към опазването на българската флора и фауна, но и че заедно ще успеем да върнем натуралния облик на Родопите.
Разкажете ни повече за идеята зад новата кампания „Послушай Родопите“ – какво ви вдъхнови да насочите вниманието към звуците на природата? Какво послание искате да отправите към потребителите на „Велинград Alcalia“ с кампанията и защо смятате, че е важно хората да се свързват с природата чрез вашите продукти?
Както може би знаете минерална вода „Велинград Alcalia“ наистина извира от душата на Родопите. Благодарение на своя дълбочинен произход от 1200 метра, водата е изключително чиста, не преминава през допълнителна обработка или процес на пречистване и има високо pH 9.36, което я прави алкална.
В този смисъл връзката с Родопите винаги е била в основите на нашата комуникация и кампанията „Послушай Родопите“ е естествено продължение на всичко, което сме правили до момента. Посланието на тази кампания, от една страна, е, че планината прилича на нас хората и бихме искали всички да се вслушват по-често в нейната неизчерпаема мъдрост.
От друга страна – ние буквално пренесохме магичните звуци от Родопите в ежедневието на хората, поставяйки лайвстрийм микрофон в планината, който предава нейните звуци на живо 24/7 и всеки може да ги чуе в уебсайта на кампанията.
Ключовите визии показват как някои елементи на природата приличат на музикални инструменти. За нас беше много важно тази кампания да има отличителен визуален език, с който хората да имат усещането, че природата може да им говори.
Как се вписва кампанията „Послушай Родопите“ във вашата дългосрочна стратегия за устойчиво развитие и опазване на природата в Родопите? Как надгражда вече постигнатото от „Следи от изчезване“, „Призив“ и „Е8“?
„Послушай Родопите“ надгражда по един много естествен начин всичко направено досега от бранда „Велинград Alcalia“. Например в кампанията „Призив“ записахме реалните гласове на застрашените от изчезване животни в Източните Родопи и ги превърнахме в музикален албум, който хората все още могат да слушат, когато пожелаят.
В търсене на още по-дълбока връзка с Родопите, решихме да популяризираме българската част на малко познатия международен пешеходен маршрут Е8. Създадохме пълен GPS трак и уеб платформа с интерактивна карта на маршрута, разделена по дни на база препоръки на туристически организации. В нея има информация за всеки ден от преминаването - хижи, заслони, чешми, водна карта. Обезпечихме и 258 км от маршрута с туристически табели. Това доведе до повишаване на търсенията му в Google с над 5 пъти. GPS тракът на сайта има над 25 000 сваляния от всякакви устройства, а от създаването на платформата има над 400 000 влизания.
В кампанията ни “Следи от Изчезване” направихме отливки на реалните следи на изчезващите животински видове в Родопите и ги превърнахме в пътуваща изложба, която обиколи доста градове в България през последните седем месеца и е посетена от над 8000 души до момента.
Какви предизвикателства срещате в реализирането на кампании с такъв фокус и как успявате да ги преодолеете, за да вдъхновите потребителите и да ангажирате партньори?
Предизвикателствата са много и от най-различно естество, но когато имаме толкова важни казуси пред себе си и сме намерили точните партньори за тях в лицето на всички неправителствени организации, с които сме работили през годините, като “Зелени Балкани”, “По-диви Родопи”, Български туристически съюз, “Байкария”, както и със съответните общини и комуникационни партньори, се вдъхновяваме взаимно и вървим напред въпреки препятствията, които срещаме по пътя.
В предходните кампании като „Призив“ успешно ангажирахте обществото с каузата за опазване на застрашени видове. Каква роля играе информираността на потребителите в успеха на подобни инициативи и как измервате тяхното въздействие?
Информираността е особено важна, дори безценна бих казала. За това дали и колко сме успели да ангажираме обществото с каузата за опазване на застрашените видове, резултатите говорят сами за себе си - албумът „Призив“ има 36 254 слушания, които допринесоха за най-мащабното презаселване на различни видове елени в страната през последните години. Той достигна финалната си цел и фондация „По-диви Родопи“ получи дарение от 20 000 лева, благодарение на което бяха разселени над 40 елена лопатар и седем благородни елена.
Какви са следващите ви планове в подкрепа на биоразнообразието и опазването на природата в България? Имате ли бъдещи проекти, с които бихте искали да ангажирате още повече хора?
Минерална вода „Велинград Alcalia“ ще продължава и в бъдеще мисията си за съхраняване на екологичното разнообразие в българската природа със залесяване на различни терени в Родопите, така както направихме в началото на месец ноември в парк „Клептуза“ във Велинград.
Ще продължим да се грижим и за маркировката на маршрут Е8, където сме планирали добавяне на нови информационни табели и актуализиране на интерактивната карта на маршрута.
Със сигурност няма да спрем само дотук и в бъдеще ще продължим да се ангажираме с подобни каузи. Вярваме, че можем не само да продължим да насърчаваме хората да правят съзнателни усилия към опазването на българската флора и фауна, но и че заедно ще успеем да върнем натуралния облик на Родопите.