На 14 ноември в Интерпред, IAB България посрещна 19 български и световни експерти от маркетинга и технологиите, които споделиха своята експертиза пред 250 представители на дигитални и рекламни агенции, рекламодатели и медии.
Дигиталният ден на организацията, който премина под мотото „Generationally speaking”, разкри повече за бързия темп на развитие на технологичните иновации и отдели специален фокус върху отличителните характеристики между поколенията.
Първата лекция проведе проф. д-р Мариана Тодорова, футуролог и доцент в Института по философия и социология към БАН. Тя разказа за „пропастта“ между поколенията, дали всъщност те не могат да ни научат на нещо и доколко изкуствения интелект променя играта в това отношение. След нея в събитието се включиха и Мариус Мангану, управляващ директор, Tremend и Флорин Йонеску, вицепрезидент „Потребителски услуги“, Tremend. Те споделиха, че генеративният изкуствен интелект не трябва да плаши комуникационните специалисти, а да го интегрират в работата си в своя полза. Двамата показаха и обсъдиха интересни примери от индустрията, в които експертите използват последните технологии в кампаниите си успешно.
Своята експертиза сподели и Юлиан Добрев, основател и директор „Анализи“ в Blue Point. С над 25-годишен опит в маркетинговите изследвания, той обърна внимание на технологиите и перспективите, свързани с поколенческите различия.
Лекцията на Акин Дуяр, ментор и лектор от Берлинското училище по креативно лидерство, даде поле за размисъл в посока поколението Z и начинът, по който те възприемат работата. Според него нововъзникващите ценности на най-младото работоспособно поколение предполагат трансформации в цялостната икономика и работна култура.
Стефан Принс, Index Exchange, е дигитален експерт с дългогодишен опит в рекламната индустрия. В неговата лекция той говори за тенденциите в дигиталната среда по отношение на значението на поверителността, бисквитките, регулациите и какви са стъпките за добра подготовка от страна на бизнесите.
Независимият консултант и експерт в областта на онлайн рекламата, Матей Новак, представи пред аудиторията новозаформяща се тенденция – ритейл медиите. Според него след възхода на търсачките и социалните мрежи, каналите на ритейлърите ще се превърнат в третата голяма вълна в развитието на онлайн рекламата. Той посъветва бизнесите да обърнат внимание на този бързо развиващ се канал и очерта конкретни стъпки на база собствения си опит на чешкия пазар.
Актуалната тема за TikTok и пускането на спонсорираните реклами в платформата представи Александър Владимиров, мениджър „Клиентски решения“, ALEPH. Той сподели интригуваща статистика за потреблението на TikTok в България, какво искат да гледат потребителите в мрежата и даде приложими съвети за създаването на ефективно съдържание.
Лекционната част завърши с Одед Лави, BBR Saatchi&Saatchi, който говори за връзката между технологиите и психологията на различните поколения, как компаниите да привличат потребители от новите поколения и какви са разликите между тях.
В събитието се включиха и експерти от Pierre Fabre, Банка ДСК, Volt Premium Taxi, които разказаха за дигиталната трансформация на бизнесите. Как се променя дигиталния маркетинг, за да отговаря на промените в поколенията и нарастващата популярност на изкуствения интелект разкриха и професионалисти от Publicis Groupe България, Digitas, Etarget. Представители на Нетинфо, БТВ, Икономедиа и Dir.bg участваха в медиен панел, в който дискутираха как издателите трябва да напаснат бизнеса си спрямо различните аудитории.
Дигиталният ден на организацията, който премина под мотото „Generationally speaking”, разкри повече за бързия темп на развитие на технологичните иновации и отдели специален фокус върху отличителните характеристики между поколенията.
Първата лекция проведе проф. д-р Мариана Тодорова, футуролог и доцент в Института по философия и социология към БАН. Тя разказа за „пропастта“ между поколенията, дали всъщност те не могат да ни научат на нещо и доколко изкуствения интелект променя играта в това отношение. След нея в събитието се включиха и Мариус Мангану, управляващ директор, Tremend и Флорин Йонеску, вицепрезидент „Потребителски услуги“, Tremend. Те споделиха, че генеративният изкуствен интелект не трябва да плаши комуникационните специалисти, а да го интегрират в работата си в своя полза. Двамата показаха и обсъдиха интересни примери от индустрията, в които експертите използват последните технологии в кампаниите си успешно.
Лекцията на Акин Дуяр, ментор и лектор от Берлинското училище по креативно лидерство, даде поле за размисъл в посока поколението Z и начинът, по който те възприемат работата. Според него нововъзникващите ценности на най-младото работоспособно поколение предполагат трансформации в цялостната икономика и работна култура.
Стефан Принс, Index Exchange, е дигитален експерт с дългогодишен опит в рекламната индустрия. В неговата лекция той говори за тенденциите в дигиталната среда по отношение на значението на поверителността, бисквитките, регулациите и какви са стъпките за добра подготовка от страна на бизнесите.
Независимият консултант и експерт в областта на онлайн рекламата, Матей Новак, представи пред аудиторията новозаформяща се тенденция – ритейл медиите. Според него след възхода на търсачките и социалните мрежи, каналите на ритейлърите ще се превърнат в третата голяма вълна в развитието на онлайн рекламата. Той посъветва бизнесите да обърнат внимание на този бързо развиващ се канал и очерта конкретни стъпки на база собствения си опит на чешкия пазар.
Актуалната тема за TikTok и пускането на спонсорираните реклами в платформата представи Александър Владимиров, мениджър „Клиентски решения“, ALEPH. Той сподели интригуваща статистика за потреблението на TikTok в България, какво искат да гледат потребителите в мрежата и даде приложими съвети за създаването на ефективно съдържание.
Лекционната част завърши с Одед Лави, BBR Saatchi&Saatchi, който говори за връзката между технологиите и психологията на различните поколения, как компаниите да привличат потребители от новите поколения и какви са разликите между тях.