Над 100 обаждания на ден на горещия телефон на НЗОК
Над 100 обаждания на ден на горещия телефон на НЗОК / снимка: BGNES

Над 12 300 телефонни обаждания са постъпили през първите шест месеца на годината на националния телефон на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) за консултация на граждани - 0800-14-800.

От НЗОК припомнят, че обаждания се приемат на 10 телефонни линии, като достъпът от цялата страна от аналогови телефони е на цената на един импулс, а от цифрови разговорът е безплатен.

Най-често задаваните въпроси са свързани с броя на медицинските направления за консултация със специалист, на които имат право болните в рамките на месец; кога се дължи потребителска такса и кои са освободени от плащането й; на какви прегледи имат право хронично болните; какви са възможностите за избор на лечебно заведение за болнично лечение; как и къде се извършват медицинските изследвания и консултативните прегледи за освидетелстване и преосвидетелстване от ТЕЛК и други.

От началото на годината постъпват и много въпроси, свързани с лечението на български граждани в чужбина. На телефоните за консултации на граждани в НЗОК и в районните здравни каси гражданите подават и сигнали за нарушаване на техните здравноосигурителни права, но за да бъде направена проверка по тези сигнали, пациентите трябва да подадат писмена жалба до директора на НЗОК или до директора на съответната районна каса.