/ ThinkStock/Getty Images
Учени откриха доказателства за железни и титаниеви пари в атмосферата на най-горещата известна екзопланета KELT-9b, съобщиха в. "Мейл он сънди" и Ен Би Си. Температурата на повърхността на KELT-9b може да достигне 4327 градуса Целзий. Заради горещината в атмосферата има железни и титаниеви пари, които обикновено се наблюдават само при звездите.

Размерът на планетата е три пъти колкото на Юпитер, но плътността й е едва наполовина от неговата. Това дава възможност да се образуват металните пари.

Астрономи откриха екзопланета с атмосфера като земната?

Невероятно високите температури се дължат на факта, че планетата е 30 пъти по-близо до звездата си, отколкото е Земята до Слънцето. Заради тази близост екзопланетата обикаля звездата си за 36 часа. Самата звезда KELT е с температура около 10 000 градуса Целзий.

Планетата е свързана със звездата си с огромни гравитационни сили и едната й страна е непрекъснато обърната към нея - както Луната към Земята. Дневната страна е под непрекъснато много силно облъчване и не могат да се образуват молекули като вода, въглероден двуокис и метан.

Най-близката до Земята екзопланета e непригодна за живот

Ако температурите паднат достатъчно, металните атоми в атмосферата могат да се свържат и да образуват частици, които да слязат във вътрешността на планетата. Точно както от облаците на Земята падат капки течна вода, дъждът на нощната страна на KELT-9b ще е от железни капки, нещо като валяща лава.

За първи път: Американски астрономи откриха екзокомети

Учените от университета на Берн и университета на Женева са наблюдавали планетата, докато се е движела пред звездата си, със спектрографа HARPS-North в Ла Палма, Майорка. Те са анализирали излъчваната светлина преди и след преминаването на планетата пред звездата и от "химическите подписи" са определили компонентите на атмосферата й.

НАСА подновява търсенето на екзопланети

Звездата KELT е на 650 светлинни години от Земята в съзвездието Лебед.