космос
космос / Thinkstock/Getty Images
Екзопланетата 55 Cancri Е, спадаща към типа суперземя, има атмосфера, сходна по състав с тази на нашата планета, съобщи НАСА, цитирана от Лайф. До този извод стигна астрономът Реню Ху въз основа на данни, получени от космическия телескоп "Спицър".

Южнокорейски учени откриха огромна екзопланета

55 Cancri Е орбитира около звезда в съзвездието Рак, което е на разстояние 40 светлинни години от Слънчевата система. Едната страна на екзопланетата винаги е обърната към звездата, а другата остава в сянка. В резултат едната половина заема океан от лава, докато другата половина е обхваната от студ и мрак.

Откриха ледена екзопланета, подобна на Земята (ВИДЕО)

Масата на въпросната екзопланета е 8 пъти по-голяма от тази на Земята.

Най-близката до Земята екзопланета e непригодна за живот

Изследователите твърдят, че атмосферата на 55 Cancri Е съдържа молекули на азот, вода и дори кислород, тоест по състав тя е близка с атмосферата на нашата планета. Плътността също е сходна със земната, тъй като е скалиста, а не се състои от газове. Но топлината, излъчвана от звездата, е твърде голяма, за да поддържа живот на 55 Cancri Е, а водата не може да съществува в течно състояние там. Температурата от горещата част на планетата е 2300 градуса Целзий.