/ ThinkStock/Getty Images
Учени от Харвардския университет и центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън установиха, че червените джуджета, включително намиращите се близо до Слънцето, произвеждат недостатъчно количество ултравиолетова светлина и това не позволява на кръжащите край тях земеподобни планети да възникне живот, съобщи Лента.

Откритието ще допринесе да се стесни кръгът на търсените светове, които са подходящи за живот.

Учени откриха четири екзопланети, подобни на Земята

Известно е, че ултравиолетовото излъчване е необходимо за образуване на рибонуклеинова киселина (РНК), която участва в предаването на генетична информация от ДНК към синтезиращите протеини рибозоми и изпълнява други важни функции. Според хипотезата за т.нар. РНК-свят, тези киселини са били предшественици на клетките и са можели сами да се копират.

Стивън Хокинг предрича кипящи океани на Земята

Учените преценили дали звездите от спектрален клас М (червени джуджета) могат да произведат достатъчно количество ултравиолетова светлина, за да се стимулира образуването на РНК на планети от земен тип. Оказало се, че генерираното в тези системи ултравиолетово излъчване е между 100 и 1000 пъти по-малко, отколкото е било на Земята до появата на първите клетки. Затова не може да възникне живот на екзопланети, които орбитират около червени джуджета.

Стивън Хокинг: Трябва да си намерим нов дом на друга планета (ВИДЕО)

По-рано учени оповестиха за откриването на земеподобни планети, които кръжат около червените джуджета Проксима Б, LHS 1140b и ТРАППИСТ 1. Предполага се, че на тези планети може да има необходимата за живота вода в течно състояние, но звездите от клас М са прекалено активни и това намалява вероятността да има подходящи условия.
Възможно ли е пътуване до далечни планети? (ВИДЕО)

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.