Изследователски екип от италианския Институт за наука и технологии на познанието, воден от Елза Адеси, стигна до извода, че и маймуните, подобно на хората, притежават чувство за бизнес.
„На маймуната Сандокан й харесва сиренето пармезан и за да изяде парче от него, е готова да се откаже от две порции глазирани трици. Нещата обаче се променят, ако порциите са три или четири, тъй като при това положение лакомията надвива приятния вкус. Така маймуната Карлота между един лешник и четири слънчогледови семки избира семките“, разказва Адеси. Според учените по този начин намира доказателство тезата, че чувството за бизнес е присъщо на маймуните.
Няколко маймуни бяха обект на двегодишни изследвания, в резултат на което учените достигнаха до извода, че и маймуните, подобно на хората, са в състояние да правят избор според изгодата си, разказва изданието. „Грешка е да се мисли, че маймуните ядат всичко, което им попадне. Сиренето е по-добро за тях от който и да е желъд. Поставихме маймуните в различни комбинации от качество и количество и те доказаха, че притежават чувство за бизнес“, казват изследователите.