/ iStock/Getty Images
Кипрейки се пред камерата с русите си къдрици, подухвани от вятъра, козата с име „007“ е една от хилядите, които се продават онлайн, докато мюсюлманите се подготвят за ключов религиозен фестивал, ударен тази година от пандемията от коронавирус.

Милиони кози, овце и говеда се избиват ежегодно в Ейд ал-Адха - фестивалът на жертвоприношението - един от двата основни свети дни, отбелязвани от мюсюлманите по света, включително от около 600 милиона в Южна Азия. Пандемията обаче засегна лошо Индия, Бангладеш и Пакистан, които затвориха или силно ограничиха основните пазари, тъй като опасенията от заразяване с вируса държат клиентите далеч преди основния фестивал в събота.

Изправени пред пусти пазари, животновъдите и търговците прибягнаха до уебсайтове, приложения и социални медии, за да рекламират своите животни. Фахад Заривала популяризира кози като „007“ от ферми в цяла Индия на своя YouTube канал, който има повече от 800 000 последователи.

"Снимам бавно видео с красива музика и правя козите популярни", заяви Заривала, родом от Мумбай. "Те имат своя самоличност и предимно са кръстени на боливудски филми и популярни боливудски герои", каза той за АФП.

Заривала отчита огромен ръст на зрители от Австралия, Великобритания, САЩ и Близкия изток, които имат големи южноазиатски диаспори. Фермата му провежда видеоконкурси за красота, за да изкуши потенциални клиенти в Индия, където има 200 милиона мюсюлмани.

Животните се доставят на купувачите в превозни средства с капацитет за 10-15 кози.
 

В Пакистан с мнозинство от мюсюлмани и население от 215 милиона души, се появиха десетки приложения и уебсайтове. Изпълнителният директор на „Qurbani App“ Мухамад Али Чаудри заяви, че "поръчките са скочили до небето".

Но ръстът в онлайн продажбите е съпроводен от понижаване на цените.

Продавачът от Мумбай Валид Дауд Джат, продал шест кози онлайн по време на блокирането в Индия, заяви, че е направил това на половината от обичайната си цена.

"Ние продавахме кози по 500-600 рупии ($6,70- $8,00) за килограм", каза той. "Купувачите се пазарят с нас. Казват, че нямат пари, доходите им намаляват."

В най-големия пазар за добитък в Дака продажбите на добитък са намалели от 400 000 седмично през предходните години до 30 000.
 

"Миналата година имаше много хора. Бяхме много заети", каза търговецът Калу Бепари, изминал 245 километра до базара с 13 бика, но продал само два за много евтина цена. "Тази година едва има посетители поради коронавирусните страхове. Никой дори не пита за цената."

 
БГНЕС