Италианската марка Diesel, известна най-вече с производството си на дънки, ще произвежда от догодина и предмети за бита.
„Това ще бъде нещо качествено ново, което ще се вписва добре в нашия lifestyle", казва Ренцо Росо, шефът на групировката от Молвена, Северна Италия.
Според него допреди няколко години 92 на сто от продаваното от групата в магазините е било свързано с облекло. Днес обаче аксесоарите заемат 16 на сто от продаваните продукти на Diesel. Тенденцията е те да достигнат 30 на сто.
„Най-после спря растежът в пазара на дънки. През последните години имаше нещо като масова инвазия. Всички марки, дори и тези от сферата на суперлукса, окупираха този сектор. На хората им писна“, казва Росо.
Според него групата му възнамерява да заеме постепенно все повече територии в сферата на луксозното облекло. „Луксът, който правим, е за хора, които се раждат с дрехи casual на гърба си, но разполагайки c повече пари, искат по-изискани продукти“, твърди Росо.
В Diesel работят 3800 души. Миналата година групата направи оборот за 1,18 милиарда евро, което е със 7 на сто повече от предишната година.