Седем сигурни формации в следващото Народно събрание. Две партии имат шанс да преминат бариерата. 2 милиона българи заявяват, че ще упражнят правото си на глас. Това сочат данните от проучване на „Тренд“ по поръчка на „24 часа", за нагласите на българите на старта на предизборната кампания. Изследването е реализирано в периода между 17 и 24 септември 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1003 души на възраст 18+.
Социологът от „Тренд“ Евелина Славкова коментира в студиото на „Здравей, България“, че е интересно да бъдат анализирани данните в началото на предизборната кампания, защото най-вероятно ще претърпят промени.
Очакваната избирателна активност, според данните от проучването, е между 2 милиона и 2 милиона и 200 хиляди души, които биха упражнили правото си на глас. „Най-важното е, че 38% от българите посочват, че ще отидат да гласуват, което показва много ниска избирателна активност, това са около 2 млн. и 200 хиляди души – по-малко от миналата година“, каза Славкова.
ГЕРБ-СДС запазват лидерската си позиция с 24.8% от всички гласуващи. Битката за второто място остава с неясен край. „Възраждане“ отбелязва лек ръст спрямо последните парламентарни избори през юни и се подрежда на втора позиция с 15.6% от гласуващите. Плътно след тях е „Продължаваме Промяната-Демократична България“ с 15.1% от гласуващите. Коалицията около Ахмед Доган „Алианс за права и свободи“ се ползва с подкрепата на 8.5% от гласуващите. С изравнени позиции са „БСП-Обединена левица“ (6.9%) и „Има такъв народ“ (6.9%). Формацията около Делян Пеевски „Движение за права и свободи – Ново начало“ се ползва с подкрепата на 5.8% от заявилите, че ще гласуват на предстоящите избори.
„Възраждане“ имат шанс на тези избори да бъдат втора политическа сила и това се дължи на много лошата кондиция, в която се намират „Продължаваме Промяната-Демократична България“ към този момент“, подчерта социологът.
„Трябва да имаме предвид, че при ДПС традиционно има по-развити клиентелски мрежи, които не сме сигурни в каква посока ще бъдат активизирани. Дали в посока на „Движение за права и свободи – Ново начало“ или „Алианс за права и свободи“, каза Евелина Славкова.
Данни от проучване на „Тренд“ по поръчка на „24 часа", посветено на нагласите на българите на старта на предизборната кампания. Изследването е реализирано в периода между 17 и 24 септември 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1003 души на възраст 18+.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Социологът от „Тренд“ Евелина Славкова коментира в студиото на „Здравей, България“, че е интересно да бъдат анализирани данните в началото на предизборната кампания, защото най-вероятно ще претърпят промени.
Очакваната избирателна активност, според данните от проучването, е между 2 милиона и 2 милиона и 200 хиляди души, които биха упражнили правото си на глас. „Най-важното е, че 38% от българите посочват, че ще отидат да гласуват, което показва много ниска избирателна активност, това са около 2 млн. и 200 хиляди души – по-малко от миналата година“, каза Славкова.
ГЕРБ-СДС запазват лидерската си позиция с 24.8% от всички гласуващи. Битката за второто място остава с неясен край. „Възраждане“ отбелязва лек ръст спрямо последните парламентарни избори през юни и се подрежда на втора позиция с 15.6% от гласуващите. Плътно след тях е „Продължаваме Промяната-Демократична България“ с 15.1% от гласуващите. Коалицията около Ахмед Доган „Алианс за права и свободи“ се ползва с подкрепата на 8.5% от гласуващите. С изравнени позиции са „БСП-Обединена левица“ (6.9%) и „Има такъв народ“ (6.9%). Формацията около Делян Пеевски „Движение за права и свободи – Ново начало“ се ползва с подкрепата на 5.8% от заявилите, че ще гласуват на предстоящите избори.
„Възраждане“ имат шанс на тези избори да бъдат втора политическа сила и това се дължи на много лошата кондиция, в която се намират „Продължаваме Промяната-Демократична България“ към този момент“, подчерта социологът.
„Трябва да имаме предвид, че при ДПС традиционно има по-развити клиентелски мрежи, които не сме сигурни в каква посока ще бъдат активизирани. Дали в посока на „Движение за права и свободи – Ново начало“ или „Алианс за права и свободи“, каза Евелина Славкова.
Данни от проучване на „Тренд“ по поръчка на „24 часа", посветено на нагласите на българите на старта на предизборната кампания. Изследването е реализирано в периода между 17 и 24 септември 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1003 души на възраст 18+.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня