/ Ски център Осогово
Повечето от българите са категорични за въвеждане на повече правила и ред в курортните места, показва експресен сондаж на Галъп. Допитването е направено между 31 януари и 1 февруари сред 801 пълнолетни българи от традиционната изследователска програма на "Галъп интернешънъл" по потребителски теми, осъществен съвместно с Националния борд по туризъм и със Съюз "Произведено в България".
 

Дарик Добрич


8,5 млн. чуждестранни туристи са посетили България през годината

Например, всякакви мерки за въвеждане на ред по плажовете се одобряват. Мнозинство от 92% приемат идеята за по-ясни правила къде могат да се разполагат каравани и палатки. 84% одобряват "тавани" на цените на чадъри и шезлонги. Мнозинство от 63% принципно одобрява идеята за категоризиране на плажовете. 39% одобряват работата на туристическото министерство, 35% не я одобряват, а останалите се колебаят.
 

Галъп


55% одобряват преместваемите обекти по морето да добият стандартизирана визия, 36% не одобряват, а останалите се затрудняват да отговорят. 67% обаче не са съгласни подобни търговски обекти около плажовете да бъдат напълно премахнати и продажбата на храни и напитки да се премести изцяло към първата линия с хотели. Очевидно, подобна мярка едновременно би затруднила и родните туристи, и би оскъпила покупките им поради надценките в хотелите, отбелязват социолозите.
 
Важно е да се създаде възможност курортите да бъдат развивани



Явно всякакви мерки за повече ред в туристическите райони се възприемат, но и крайностите се отхвърлят. Например за 62% проверките по курортните места трябва да се правят незабелязано и през цялото време, за да има постоянен контрол. 36% избират становището, че проверките по курортните места трябва да се правят заедно с медии и в присъствието на туристите - за да има повече гласност. Останалите се колебаят. Явно обществото ни предпочита по-скоро постоянните, отколкото показни мерки, смятат от Галъп.
 
Умуват за въвеждане на минимална цена за нощувка в хотел

Социолозите са проверили и други подобни двойки твърдения, които да уловят генералната структура на нагласите по потенциални алтернативни становища по дадени теми. Например е зададен въпрос дали като цяло концесионирането и въобще формите на стопанисване на плажовете са по-добрият вариант, или пък липсата на стопанисване и концесиониране - за да се съхрани максимално природният вид. 79% предпочитат концесионирането и стопанисването на плажове - за да се поддържа ред и чистота, а 17% предпочитат природния им вид.
 

Галъп


Когато става дума за зимния туризъм, мнозинство от 67% смятат, че той като цяло се нуждае от нови лифтове и съоръжения, а 19% са на обратното мнение. Очевидно развитието на зимния туризъм и скиспорта се подкрепя, новите лифтове и съоръжения не се възприемат като проблем. Проблем се вижда по-скоро в опасността от презастрояване - както беше отбелязано в друг скорошен наш сондаж, припомнят социолозите.
 
Ангелкова: Трябва да се строят лифтове не само в Пирин

46% от българите над 18 години казват, че в последните пет години са почивали, макар и за малко, на български морски курорт. 35% твърдят същото за планински курорти у нас. 20% са посетили чуждестранен морски курорт, а 2% - чуждестранен планински курорт.
 

Галъп


41% казват, че в започващата година ще посетят български морски курорт, 31% - че ще идат на български планински курорт. 15% се надяват да отидат, дори и за кратък отдих, на море в чужбина, а 3% - на планина в чужбина. Очевидно родната публика остава най-големият клиент на туристическата ни индустрия, коментират социолозите.