Шофьор да губи книжката си веднага, ако предизвика катастрофа на завой. Това е една от мерките, предложени за обсъждане от вътрешния министър Младен Маринов за намаляване на жертвите от катастрофи у нас. Сред останалите предложения са максималната скорост по първокласните пътища да бъде намалена до 80 км/ч, а общините да имат правомощия да налагат ограничения по определени пътища за максимална скорост до 30 км/ч. Има предложение и задължителните часове по кормуване да се увеличат от досегашните 31 до 50.
Максималната скорост по първокласните пътища у нас да бъде намалена от 90 на 80 км/ч. В мотивите за предложението МВР изтъква, че намаляването на скоростта само с 1 км/ч намалявало катастрофите с 3%, а смъртните случаи – с до 5%.
Пътна безопасност: Възможно ли е държавата да се справи с катастрофите?
Общините пък може да получат правомощия сами да могат да определят скоростта в територията си и да могат на места да налагат ограничение за максимална скорост до 30 км/ч.
При катастрофа на завой предложението е шофьорът веднага да губи книжката си и да си я връща само след проверовъчен изпит. Според МВР статистиката у нас показвала масово незнание и неумение за шофиране в завои.
Властта с нови идеи за подобряване на пътната безопасност
Според друго предложение – прагът за максималната глоба за превишена скорост ще падне от 50 на 40 км/ч. Наказанието пък може да стане унифицирано и да не зависи от това дали е извършено в населено място или не.
Задължителните часове по кормуване пък трябва да се вдигнат до 50, вместо сегашните 31.
Над 90% от катастрофите у нас са резултат на човешка грешка
До лятото пък трябвало да има национална програма, която да успокоява движението при навлизане в населено място. За целта се препоръчва поставянето на острови или кръгови движения, които да убиват скоростта.
В сряда правителството одобри част от мерките в плана, които да бъдат приложени още през тази година. Те обаче са насочени главно към обезопасяване на пътищата, а мерките за дисциплиниране на шофьорите са оставени за следващ етап.
До 2030 г. катастрофите ще са петата причина за смъртност в света
Максималната скорост по първокласните пътища у нас да бъде намалена от 90 на 80 км/ч. В мотивите за предложението МВР изтъква, че намаляването на скоростта само с 1 км/ч намалявало катастрофите с 3%, а смъртните случаи – с до 5%.
БГНЕС
Общините пък може да получат правомощия сами да могат да определят скоростта в територията си и да могат на места да налагат ограничение за максимална скорост до 30 км/ч.
При катастрофа на завой предложението е шофьорът веднага да губи книжката си и да си я връща само след проверовъчен изпит. Според МВР статистиката у нас показвала масово незнание и неумение за шофиране в завои.
БГНЕС
Според друго предложение – прагът за максималната глоба за превишена скорост ще падне от 50 на 40 км/ч. Наказанието пък може да стане унифицирано и да не зависи от това дали е извършено в населено място или не.
Задължителните часове по кормуване пък трябва да се вдигнат до 50, вместо сегашните 31.
БГНЕС
До лятото пък трябвало да има национална програма, която да успокоява движението при навлизане в населено място. За целта се препоръчва поставянето на острови или кръгови движения, които да убиват скоростта.
В сряда правителството одобри част от мерките в плана, които да бъдат приложени още през тази година. Те обаче са насочени главно към обезопасяване на пътищата, а мерките за дисциплиниране на шофьорите са оставени за следващ етап.
Снимка: Дарик, архив