/ netinfo
Родителите, които искат да кандидатстват за детегледач по новата програма на социалното министерство, вече могат да подават заявленията си и по електронен път - документът трябва да е подписан и сканиран, или с електронен подпис, съобщиха от Агенцията по заетостта. Проектът "Родители в заетост" беше стартиран преди една седмица и дава възможност на майки и бащи на деца от 0 до 5 години да се върнат на работа, а детегледач да се грижи за детето в продължение на 18 месеца.
 
Срещу недостига на места в детските градини: Държавата ще плаща за бавачка (ВИДЕО)

Миналия петък от Агенцията по заетостта обявиха началото за приемане на заявления по програмата "Родители в заетост", като документите трябваше да се подават на хартиен носител и лично от кандидатите в бюрата по труда. От днес това може да става и по електронен път, на специално създаден електронен адрес, публикуван на страницата на Агенцията. Оттам може да се изтегли и образецът на заявлението.
 
Кой може да кандидатства по програмата за детегледачи?

Заявленията трябва да са подписани и сканирани или електронно подписани, а крайният срок за подаването им е 31-ви октомври. Проектът се финансира от оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" и има за цел да мотивира родителите да се върнат на работа, или да започнат работа, ако са безработни. Условията предвиждат детето да не посещава детска ясла или градина, а ако майката не работи, да си намери работа в рамките на четири месеца от осигуряването на детегледач. Кандидатите за детегледачи могат да бъдат роднини, стига да са регистрирани в бюрото по труда.