Самолети на властта може да бъдат задържани в Европа за неплатени дългове
Самолети на властта може да бъдат задържани в Европа за неплатени дългове / снимка: Sofia Photo Agency, архив

Самолетите на Авиоотряд 28 може да бъдат задържани на летищата в Русия и Швейцария заради неплатени сметки. Двете страни вече са изпратили писма до България за възможните санкции, пари за погасяване на задълженията към момента обаче няма. Транспортният министър Ивайло Московски уточни, че към момента липсите в бюджета на Авиоотряд 28 са над 2 милиона лева, а до края на годината може да станат и повече.

Швейцария и Русия може да задържат правителствените самолети заради неизплатени задължения, каза транспортният министър Ивайло Московски.

„Факт е - имаме две писма, че самолетите теоретично биха могли да бъдат задържани, ако ги прихванат тези държави, които не сме си плащали. Съответно писали сме на финансите, те ни казват да си вземем пари от нашия бюджет, а в нашия бюджет нямаме такива пари. Ползвайки го, неплащайки, създаваме само проблеми", каза Московски.

Към момента общият недостиг в бюджета на Авиоoтряд 28 за 2015 година е 2 233 000. До края на годината предстоят още планирани плащания, а пари няма. Възможно е още държави да предявят искания към България.

„С това шега не трябва да се прави. Ако политически се съберат и вземат решение да го няма, да го няма, но ако решат да го има, по-добре да го поддържаме така, както може да го има и да гарантира безопасност и гаранция. Аз да треперя всеки ден, че ще литне самолетът и ще го задържат на някое летище, защото не сме платили сметката. Не желая да влизам в тази роля", допълни министърът.

Пари няма и за осъществяване на оздравителната стратегия на БДЖ, защото от Финансовото министерство не одобряват предложения 7-годишен план. Ако документа не получи подкрепа, няма какво повече да се направи, каза министър Московски.

„Ако няма шанс да се получи одобрение, аз повече от това не мога да направя. Палим свещи кредиторите да не си искат парите", допълни той.

Според стратегията в следващите 7 години на железницата са необходими поне 210 милиона лева за закупуване на нови вагони и погасяване на дълговете.