Над две трети от интернет сайтовете за туристически услуги в Европа буквално подвеждат потребителите. Данните са от проверка на Европейската комисия. Най-често се крие реалната цена на услугите, липсват контакти с действителния търговец или пък няма указания за подаване на жалба.
Обикновено има опасност да попаднем в примката на мошениците, още когато правим резервацията си в мрежата. Подлъгваме се от красиви снимки и примамливи промоции. Веднъж платили цената, драмата започва. Така се случи с групата от над 150 души в елитен хотел в Троянския балкан, които се обърнаха за съдействие към Нова телевизия.
„Оказа се, че вода няма. Цялото пътуване се превърна в един ад. Аз бях свидетел как в същия ден, в който нямаше вода, беше приета още една група от 20 души”, обясни потърпевш.
Две седмици по-късно ходенето по мъките продължава. За щастие пострадалите са направили това, което много други не правят - събрали са достатъчно доказателства за своя проблем и ще заведат дело. Отново стъпка, която в повечето случаи подведените туристи не предприемат.
„В България потребителите на туристически услуги не завеждат дела. Не мога да се сетя за нито едно, не завършено, не спечелено, а дори започнато дело”, коментира Румен Драганов - експерт-анализатор в туризма.
Нишката при подобни случаи често се къса и при застраховките, а държавата бие отбой, смятат анализатори в туристическия бранш. „В България няма създаден гаранционен фонд, който веднага да удовлетворява туриста в такива ситуации”, допълни още Драганов.
Вероятно най-работещата схема в такава ситуация е навременна компенсация от виновния търговец. Някои от пострадалите от злополучния хотел са получили оферта за частично парично обезщетение и почивка в Пампорово. Но дали там няма да преживеят същото - не е ясно.
Гаранция за офертите в интернет няма. Ако обаче правим резервация през туроператор, можем да проверим фирмата в сайта на Министерството на икономиката.
Източник: NovaNews.bg