Шофьорът на автобуса, който катастрофира на магистрала „Струма”, запали се и в него загинаха 46 души, е направил поне 2 грешки. Това сочи разследването до момента. Пред NOVA ръководителите на разследването Марин Маринов и проф. Станимир Карапетков дадоха подробности.

Не са налице предпоставки за привличане към наказателна отговорност на лице, което да е в причинна връзка с този резултат. Основна отговорност за този резултат е на водача на автобуса. Минимум 2 нарушения са констатирани от страна на водача - скорост и контрол на превозното средство”, обясни Маринов.  

„Доказахме, че автобусът се е движел с около 108 км в час при разрешени 90. Пътната настилка е била мокра. Имаме забележки към пътната инфраструктура, но тя не е била решаваща за това ПТП”, заяви проф. Карапетков.

Той отхвърли категорично версията, че шофьорът се е объркал и е тръгнал към отбивката.

„Изходното движение на автобуса е било от нормалната дясна активна лента”, категоричен е проф. Карапетков. Той обясни обаче, че около 100 метра преди отбивката, шофьорът е завил волана рязко на дясно.

„След това автобусът се удря в мантинелата, тя прониква на около 8 метра на вътре в автобуса. Шофьорът предприема аварийно спиране, има и дълъг спирачен път. Водачът завива волана на ляво и се насочва към мантинелите между двете платна. Автобусът разкъсва едната лента и продължава да се движи около 30 метра между двете. Автобусът се запалва непосредствено след удара в първата мантинела. Той е бил в съзнание. Направил е всичко възможно. Може би грешката е завиването съвсем малко на дясно. Иначе тази скорост не е причина за ПТП, добави Карапетков. 

По думите на Маринов няма аварийно отваряне на вратите на автобуса. „Шофьорската врата не се е отворила аварийно, а е изхвърчала. Въздухът, навлязъл оттам е допринесъл за разпалването на пожара”, обясни той.

Според разследващите хората от първите седалки са загинали веднага. Освен това автобусът е по-стар, отколкото се твърдеше първоначално. Не е имало туби с бензин.
NOVA