Какво се случва на мястото, където стана зловещата катастрофа на магистрала „Струма”? Месец по-късно всичко е променено до неузнаваемост, а автоекспертите продължават да анализират възможните причини за трагедията.
На мястото на мантинелата, която се вряза в автобуса, е поставен „терминал”. „Проблемът е, че двете стрелки не са регламентирани и не могат да се слагат. В същото време отгоре има знак, който е с по-голяма степен на светлоотразителност и хората се объркват”, посочи пред NOVA Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
„Интересно - знакът е захванат с тел, след което е заварен. Не мога да кажа дали това е най-доброто решение, но типична хубава работа, но българска”, добави тя.
Като правилно експертът определи поставянето на съоръжение, което след удар намалява кинетичната енергия, за да може автомобилът да спре.
Проблеми обаче има с маркировката във фаталния участък. „Отдолу има термопластик, той не е почистен, върху него е намазана боята и съответно се лющи. Средната разделителна е пожълтяла, тоест, е дефектирала и не е изпълнена правилно”, обясни Русинова.
Експертът препоръча отбивката в тази част на магистралата да бъде затворена, защото смята, че мястото ѝ не е в определената крива.
На мястото на мантинелата, която се вряза в автобуса, е поставен „терминал”. „Проблемът е, че двете стрелки не са регламентирани и не могат да се слагат. В същото време отгоре има знак, който е с по-голяма степен на светлоотразителност и хората се объркват”, посочи пред NOVA Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
„Интересно - знакът е захванат с тел, след което е заварен. Не мога да кажа дали това е най-доброто решение, но типична хубава работа, но българска”, добави тя.
Като правилно експертът определи поставянето на съоръжение, което след удар намалява кинетичната енергия, за да може автомобилът да спре.
Проблеми обаче има с маркировката във фаталния участък. „Отдолу има термопластик, той не е почистен, върху него е намазана боята и съответно се лющи. Средната разделителна е пожълтяла, тоест, е дефектирала и не е изпълнена правилно”, обясни Русинова.
Експертът препоръча отбивката в тази част на магистралата да бъде затворена, защото смята, че мястото ѝ не е в определената крива.