Иван Сакаров от КТ "Подкрепа" каза, че трудът на работниците е много тежък - стават в 02:30 часа работят по 12-14 часа на ден

Протестът на работещите в градския транспорт приключи около обяд пред сградата на Столичната община. По-рано Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа“ и Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ проведоха протестен митинг под надслов „Достоен труд – достойно заплащане! Без транспорт няма икономика!“

градски транспорт
Георги Димитров

градски транспорт
БТА

Блокиран бе почти целият център на София от протестиращи служители.

Вицепрезидентът на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) Тодор Капитанов обяви, че въпреки протестния митинг днес представители на протестиращите от Министерство на финансите и от Столичната община не са били поканени на среща. Заради това призова за подготовка за ефективни стачни действия в градския транспорт. Той обяви подготовката на създаването на национален стачен комитет с център София.

Протестиращите работници на София, Варна и Русе бяха и пред Министерството на финансите, където скандираха "Оставка". Съпроводени бяха от полицейски кордон. 

Движението по ул. „Г. С. Раковски" бе затворено. На фона на музика и тъпани, събралите се развяваха плакати с исканията си, както и знамена на КТ "Подкрепа" и КНСБ. Служителите в автотранспорта искат увеличение на заплатите с 400 лв. от 1 април.

Протестиращите работници в градския транспорт затвориха движението на кръстовището на бул. „Драган Цанков“ и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви", до метростанция "Стадион Васил Левски". Работещи в градския транспорт на София, Варна и Русе блокираха движението на кръстовището при столичния площад „Македония“. В района имаше засилено полицейско присъствие. 

градски транспорт
БТА

Спряно бе движението на кръстовището при Орлов мост заради протеста. След като приключат с протеста на Орлов мост, протестиращите се насочиха към сградата на Столичната община, където ще отправят своето искане.

Според тях за градския транспорт в София е необходим ръст на държавната субсидия от 29 млн. лв., за Варна – 6,5 млн. лв., за Русе – 700 хил. лв., за „Автомобилна администрация“ – 4,5 млн. лв.

градски транспорт
Георги Димитров

Всяка година ние сме като просяци и всяка година се молим за някакво увеличение, а те се подиграват с нас, предлагат ни по 50-100 лева, каза Иван Сакаров от КТ "Подкрепа".

Градски транспорт протест КНСБ
Георги Димитров

Градски транспорт протест КНСБ
Георги Димитров

Той допълни, че трудът на работниците в автотранспорта е много тежък - стават в 02:30 часа, няма шофьори и работят по 12-14 часа на ден. Това е убийствено, ние си даваме здравето, а пари нямаме, зави Сакаров.

Протестиращите носят плакати с надписи: "Правителствата са временни - транспортът е вечен!", "Столична община - майка или мащеха на градския транспорт?" и др. 

Градски транспорт протест КНСБ
Георги Димитров

Градски транспорт протест КНСБ
Георги Димитров

„Протестираме, защото след три срещи в Столичната община не постигнахме каквато и да е договореност. Предложението заплатите на 7000 работници да бъдат увеличени с по 100 лв. е изключително унизително, недостатъчно и неадекватно на фона на труда, който полагат”, подчерта председателят на Федерация „Транспортни работници” в КТ „Подкрепа” Иван Кирилов.

В протеста участваха работниците от общинските транспортни дружества – „Столичен антотранспорт“, Центъра за градска мобилност, „Столичен електротранспорт“ и „Метрополитен“. Основното искане на всички работници е увеличение на основните заплати с твърда и еднаква сума за всички служители в сектора. Те са несъгласни с предложеното от Столичната община увеличение на заплатите, което по думите им е от 100 лв.

Организаторите на протеста предварително се извиниха на гражданите на столицата за създадените неудобства. 

БГНЕС