Офертата за седемте танкера е в рамките на рамковия договор и тя е задължителна. С други думи, ако България поиска тези танкери, предлагащата фирма не може да откаже. За октомври и ноември бяхме готови с възможност корабът да се паркира в Гърция. Не искахме да ги подпишем, защото не искахме в последните 2-3 дни на правителството да кажат „Те подписаха еди какви си газови договори”. Искахме  да дадем шанс на следващия кабинет да направи оценка. Седемте танкера бяха с цена 30 долара под европейския пазар в този момент", заяви бившият министър-председател на България Кирил Петков по NOVA.

За 24 часа „Газпром” спря подаването на природен газ, въпреки че имаме съществуващ договор. 2 седмици по-късно вече имахме 2 кораба, които пътуваха към нас и бяхме договорили пристанище в Турция. С други думи, в средата на най-голямата криза,когато войната се разгаряше, за две седмици успяхме да паркираме корабите.  Хубавото е, че седемте танкера идват дирено от производител. Най-голямата американска компания в света ги дава, няма посредници. Само трябва да кажат 2 кораба отиват в Гърция през октомври и ноември, нататък се договарят с Турция, ако трябва. Аз доказах, че това може да се направи за две седмици”, поясни Петков.

Мартин Владимиров: Газът от интерконектора няма да е достатъчен, трябва и общо купуване с Гърция и Румъния

По думите му България е имала опция дали да купи американски втечнен газ.

„Когато едната страна е задължена да ти продаде, а другата не е задължена да купи – това се нарича опция. Тази опция обикновено струва пари. Успяхме да договорим това да не струва на България нищо”, каза още бившият премиер.

На въпрос колко би струвало това на хората, Петков заяви следното:

Ако цената на корабите е с 30 долара под европейската, което е горе-долу 30 евро,  регазификацията и преноса не може да е повече от 10 евро. Това е таванът, който може да струва независимо от кой взимаш слотовете. С други думи договорихме с около 20 евро под пазарната цена опция на България да го вземе. Като се обяви кризисния щаб за многото страшно нещо, което идвало, в него не се покани никой от „Булгаргаз”. Никой не се обади на тази фирма, която беше готова да отстъпи слота за октомври. Американската фирма също не беше потърсена поне първата седмица. Въпросът е какво прави този кризисен щаб по-точно? Да не се заключи октомврийският и ноемврийският кораб е голям риск. Когато завъртяхме крана и Борисов се упражняваше с глупости, че няма нищо в крана. В него имаше вече налягане в гръцката връзка от 40 бара.  Тогава акт 14 беше подписан, сега ни трябват акт 15 и 16. Те спокойно могат да се издават от българските власти до края на август. Ако не заработи през септември газовата връзка с Гърция, наистина ще твърдя, че има забавяне нарочно”, уточни Кирил Петков.

Служебните министри на транспорта и регионалното развитие ще инспектират интерконектора с Гърция

Според него Бойко Борисов е вреден както за държавата, така и за ГЕРБ. 

„Борисов знае, че при работеща съдебна система, трябва да ходи в затвора. Дори европейските лидери ми казаха - той трябва да се пенсионира. Една от причините да не ни пускат в „Шенген" е, защото ги е страх Борисов да не влезе отново в управлението. Това ми го каза един от министър-председателите на срещата в Брюксел. Казаха ми още, че всеки политик трябва да знае кога да се оттегли", допълни Петков.

По думите му има и неща, които харесва в служебното правителство. Едно от тях е, че проверките на „Капитан Андреево” продължават.

Браво на министър Иван Демержиев. Има политики, които трябва да продължат и се надявам тези два месеца да не загубим ход”, коментира Петков.

Петков заяви още, че на този етап не знае дали „Продължаваме промяната” ще се явят заедно с „Демократична България” с общи листи на предстоящите избори.
NOVA