Срещу 25% от общата дължимата сума и сключване на споразумение за разсрочено плащане клиентите с натрупан дълг към „Софийска вода” могат да изплатят задължението си към дружеството.
Облекчената схема за разсрочено плащане ще се прилага от 1 ноември 2006 г. до края на годината. Освен от по-ниската първоначална вноска, клиентите могат да се възползват и от по-дълъг период за разсрочване на дълга - той ще бъде увеличен от шест на осем месеца. За времето, в което споразумението е в сила, не се начислява наказателна лихва за просрочие върху сумата по споразумението.
Споразумения за разсрочено плащане могат да бъдат сключени във всеки един от десетте центъра за услуги на „Софийска вода” и във временните приемни в ж.к. „Младост” и ж.к. „Дружба”. Тази възможност предлагат и посредниците в събирането на дълга, които посещават домовете на клиентите.
От началото на 2006 г. досега от гъвкавите схеми за разсрочено плащане са се възползвали повече от 4000 домакинства и фирми. Около 60% от споразуменията са били сключени чрез центровете за услуги, а останалите 40% - чрез посредниците на дружеството. Най-много клиенти са договорили разсрочване в офисите на „Софийска вода” в ж.к. „Зона Б5”, ж.к. „Люлин” и ж.к. „Надежда”. В момента служителите на дружеството преговарят с клиенти в кварталите Слатина, Хиподрума, Орландовци и Малашевци.