96443
Колко деца върна в класните стаи кампанията на институциите?
Двойно нарасна броят на върнатите обратно в училище деца само за два дни. На 27 февруари на брифинг в МВР министърът на вътрешните работи Валентин Радев съобщи, че те са 11 000. Само два дни по-късно върнатите в училище деца се увеличиха два пъти. Министърът на образованието Красимир Вълчев обяви днес, че те са 22 000. Иначе институциите единодушно са убедени в ползата от механизма за обхват. Според вицепремиера Томислав Дончев, той няма да е еднократна кампания, а ще продължи да работи и занапред.
Екипите, съставени от учители, социални работници и полицаи, ходят по домовете на децата, отпаднали от училище, и убеждават техните родители да ги пуснат отново в класните стаи.
Според вътрешния министър Валентин Радев резултатът от кампанията, която е съвместна с образователното и социалното министерства, е, че 11 000 деца са влезли отново в детските градини и училищата.
Предвижда се Механизмът за връщане на децата в училище да стане постоянно действащ
От данните, които обяви днес министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, стана ясно, че броят им е нараснал двойно. "Към днешна дата имаме близо 22 000 деца, които в резултат на механизма, са включени в системата на образованието", каза Вълчев.
Има разминаване и в броя на децата, върнати в училище, но повторно отпаднали. 1500 са те според министър Радев, като той направи уточнението, че данните не са съвсем точни. По думите му тези деца, след като се върнат и известно време ходят на училище, отново изпадат от системата. Министърът бе категоричен, че трябва да се направи всичко възможно те отново да влязат в класната стая.
Два дни по-късно, според информацията на министър Вълчев, върнатите в системата деца станаха с 300 по-малко: "Имаме и процент деца - 1200 ученици или близо 5 на сто, които са отпаднали впоследствие".
Иначе и двамата министри са единодушни, че екипите са необходими и са убедени в ползата от тях. "Труден процес, но решаваме, че това е много важно. Това е превантивна мярка. Ако това не направим, ние след това, без да искаме, ще се занимаваме с престъпници", обясни Радев.
Източват ли се пари за образование с фиктивни ученици?
"Съвместната работа на институциите има много висока добавена стойност и това е рецептата да се справим с толкова значимо обществено предизвикателство", каза от своя страна Вълчев.
Обмисля се увеличаване на правомощията на екипите за обхват, както и наказателна отговорност за родителите, които не пускат децата си на училище.
Екипите, съставени от учители, социални работници и полицаи, ходят по домовете на децата, отпаднали от училище, и убеждават техните родители да ги пуснат отново в класните стаи.
БГНЕС
Предвижда се Механизмът за връщане на децата в училище да стане постоянно действащ
От данните, които обяви днес министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, стана ясно, че броят им е нараснал двойно. "Към днешна дата имаме близо 22 000 деца, които в резултат на механизма, са включени в системата на образованието", каза Вълчев.
Има разминаване и в броя на децата, върнати в училище, но повторно отпаднали. 1500 са те според министър Радев, като той направи уточнението, че данните не са съвсем точни. По думите му тези деца, след като се върнат и известно време ходят на училище, отново изпадат от системата. Министърът бе категоричен, че трябва да се направи всичко възможно те отново да влязат в класната стая.
БГНЕС
Два дни по-късно, според информацията на министър Вълчев, върнатите в системата деца станаха с 300 по-малко: "Имаме и процент деца - 1200 ученици или близо 5 на сто, които са отпаднали впоследствие".
Иначе и двамата министри са единодушни, че екипите са необходими и са убедени в ползата от тях. "Труден процес, но решаваме, че това е много важно. Това е превантивна мярка. Ако това не направим, ние след това, без да искаме, ще се занимаваме с престъпници", обясни Радев.
Източват ли се пари за образование с фиктивни ученици?
"Съвместната работа на институциите има много висока добавена стойност и това е рецептата да се справим с толкова значимо обществено предизвикателство", каза от своя страна Вълчев.
Обмисля се увеличаване на правомощията на екипите за обхват, както и наказателна отговорност за родителите, които не пускат децата си на училище.