/ БГНЕС
Има ли начин да се намалят верижните катастрофи
100574
Има ли начин да се намалят верижните катастрофи
  • Има ли начин да се намалят верижните катастрофи
По време на верижната катастрофа на АМ „Струма“ динамичните информационни табла са показвали единствено позволената скорост от 140 км/ч и пожелание за приятен път, каза за „Дарик“ Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Верижна катастрофа затвори магистрала „Струма“, има и жертва (ВИДЕО)
 
Според него верижните катастрофи са системен проблем. Част от решението му е контролът от страна на „Пътна полиция“ да стане от статичен динамичен. Полицаите трябва да се оборудват с техника, която им позволява в движение да следят за превишена скорост и неспазване на дистанция, които са основната причина за верижни катастрофи, обясни Богдан Милчев. Той постави и въпроса, дали одитът за пътна безопасност на отсечката, който се прави още при проектирането, е предвидил, че магистралата минава близо до река, където има условия за образуване на мъгла.

Загиналият на „Струма“: Добър човек с две деца

шофьор кола магистрала мъж
ThinkStock/Getty Images

При гъста мъгла най-важното за безопасността на движението е да се кара с ниска скорост и да се спазва дистанция, се посочва в съобщение на Агенция „Пътна инфраструктура“.
 
От АПИ уточняват, че участъкът между Кресна и Сандански от автомагистрала „Струма“ има изградена техническа инфраструктура за интелигентна транспортна система. Тя ще продължи да се надгражда, тъй като е част от цялостния проект за интелигентна транспортна система за лотове - 3.1, 3.2 и 3.3 от АМ „Струма“. Системата ще има общ център за управление на трафика и той ще започне работа със завършването на лот 3.1 между Благоевград и Крупник, тъй като изграждането му е включено в този лот.

Над 10 пострадали в тежката катастрофа на магистрала „Струма“
 
Отсечката от Кресна до Сандански е завършена предсрочно и затова пътната агенция предвижда създаване на временен контролен център за управление на трафика в сградата на Областното пътно управление в Благоевград. Интелигентната транспортна система включва станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, информационни табла, измерване на теглото на превозните средства и метеорологично наблюдение, посочват още от АПИ.

Отговорност към пътната безопасност имат всички – контролните органи, тези, които изграждат пътно-транспортната система и водачите, заяви пътният експерт Алекси Кесяков.

"Когато търсим безопасността на движението, ще търсим във всички посоки, не едностранно... Всички играем на терена. И ще търсим повишаване на знанията и уменията на хората, заедно с натиск от контролната система, с пътната инфраструктура, която има изключително голямо значение; и ние като участници в системата трябва да се съобразяване с тези атмосферни явления, които се появяват", коментира Кесяков.