Би било добра традиция при встъпването на всяко едно правителство – независимо дали е служебно или редовно, да има кратка равносметка за състоянието в сектора. Мнението изрази министърът на правосъдието Янаки Стоилов в интервю за БНР.
"Едва ли можем да проверим всичко за такъв кратък период, трябва да се съсредоточим върху най-проблемните области, които са известни от години", уточни Стоилов относно започващата ревизия на структури и дейности под шапката на Министерството на правосъдието.
По думите му проверките не би трябвало да продължат повече от две-три седмици.
Правосъдният министър обяви приоритетите си
"Трябва да бъдат проверени по-големите обществени поръчки и сключените въз основа на тях договори поне през последните няколко години, както и да се направи преглед на Националния механизъм за борба с корупцията, организираната престъпност, съдебната реформа и върховенството на закона", изтъкна една от посоките Стоилов.
В България е доста занемарен анализът на въздействието на действащите закони, смята Янаки Стоилов.
Той поясни, че съгласно нормативната уредба това въздействие трябва да бъде първоначално прогнозирано, но е задължително периодично да се прави оценка на въздействието на действащите закони.
Свидетели сме на нескончаеми промени, без да е ясно какво се е постигнало и какви проблеми са породени от действащите закони, допълни правосъдният министър.
„Това какво ще сметне ВСС е важно, аргументите, които ще даде в една или друга посока, предложенията също трябва да се имат предвид, но този въпрос се решава по законодателен път“, коментира Янаки Стоилов относно специализираното правосъдие и предложенията за неговото преструктуриране.
Янаки Стоилов: Конституцията се превръща в универсално обяснение за неудачите
Законодателят има правото да прецени дали да ревизира по някакъв начин структурите, функциите, компетенциите при отчитане на конституционните изисквания, подчерта той.
Създаването на закони не е намеса в дейността на една или друга институция, нарушаване на принципа на разделение на властите, ако се спазва Конституцията, но това е деликатна граница – Конституционният съд има богата и противоречива практика по тези въпроси, поясни министър Стоилов.
Янаки Стоилов каза още, че е разговарял с ръководството на правосъдното ведомство по никакъв начин да не се пренасят „частни корпоративни интереси за сметка на обществените“.
„По тези въпроси, ако се появят проблеми, ще реагирам категорично.“
"Едва ли можем да проверим всичко за такъв кратък период, трябва да се съсредоточим върху най-проблемните области, които са известни от години", уточни Стоилов относно започващата ревизия на структури и дейности под шапката на Министерството на правосъдието.
По думите му проверките не би трябвало да продължат повече от две-три седмици.
Правосъдният министър обяви приоритетите си
"Трябва да бъдат проверени по-големите обществени поръчки и сключените въз основа на тях договори поне през последните няколко години, както и да се направи преглед на Националния механизъм за борба с корупцията, организираната престъпност, съдебната реформа и върховенството на закона", изтъкна една от посоките Стоилов.
В България е доста занемарен анализът на въздействието на действащите закони, смята Янаки Стоилов.
Той поясни, че съгласно нормативната уредба това въздействие трябва да бъде първоначално прогнозирано, но е задължително периодично да се прави оценка на въздействието на действащите закони.
Свидетели сме на нескончаеми промени, без да е ясно какво се е постигнало и какви проблеми са породени от действащите закони, допълни правосъдният министър.
„Това какво ще сметне ВСС е важно, аргументите, които ще даде в една или друга посока, предложенията също трябва да се имат предвид, но този въпрос се решава по законодателен път“, коментира Янаки Стоилов относно специализираното правосъдие и предложенията за неговото преструктуриране.
Янаки Стоилов: Конституцията се превръща в универсално обяснение за неудачите
Законодателят има правото да прецени дали да ревизира по някакъв начин структурите, функциите, компетенциите при отчитане на конституционните изисквания, подчерта той.
Създаването на закони не е намеса в дейността на една или друга институция, нарушаване на принципа на разделение на властите, ако се спазва Конституцията, но това е деликатна граница – Конституционният съд има богата и противоречива практика по тези въпроси, поясни министър Стоилов.
Янаки Стоилов каза още, че е разговарял с ръководството на правосъдното ведомство по никакъв начин да не се пренасят „частни корпоративни интереси за сметка на обществените“.
„По тези въпроси, ако се появят проблеми, ще реагирам категорично.“