Все още е рано за радост и удовлетворение от случващото се със закона „Макрон“. За това предупреди евродепутатът Ангел Джамбазки в кулоарите на парламента.
Коментарът дойде по повод последното гласуване на закона „Макрон“ в Транспортната комисия към Европейския парламент.
Превозвачи: Битката по пакет "Мобилност" е спечелена, но войната предстои
Евродепутатът Ангел Джамбазки реши все пак да започне с добрите новини. Едната е, че от първата директива за командироването на работници отпадат транспортните работници.
„Втората добра новина е, че компенсацията за намалената седмична почивка може да бъде използвана след подадена декларация - дали от водача, дали от собственика, дали от предприемача - и не се налага връщането му в държавата на 21 дена, както беше предложено. Това са добрите новини“, посочи Джамбазки и продължи с не толкова добрите новини.
Андрей Новаков: Капитулация на пакета „Макрон“ след гласуване в ЕП
Там опира до кратката почивка на паркингите и още:
„Там има спорен текст, който казва, че камионът трябва да се върне на 21 дни в държавата, в която е регистриран. И тук идва един много сериозен въпрос - дали това връщане на автомобила се отнася само за каботажните превози, тъй като по предположение този доклад трябва да засяга каботажа, или се отнася за всички превози. В случая че тълкувателното решение, което ние поискахме веднага след гласуването, се отнася за целия бранш, това би означавало влошени условия от тези, които имаме към момента“.
Българската държава приветства решението на Комисията по транспорт в ЕП
Джамбазки предупреди, че е твърде рано за радости и успокояване. В Транспортната комисия била използвана възможност за замяна на членове и влезли депутати от Източна Европа. Така се стигнало до неподкрепата на пакета „Макрон“. Евродепутатът обясни, обаче, че проблемите на превозвачите реално ще се решават по време на австрийското председателство. Това също не била добра новина за България, тъй като Австрия споделя мнението на Макрон и подкрепя закона.
Коментарът дойде по повод последното гласуване на закона „Макрон“ в Транспортната комисия към Европейския парламент.
Превозвачи: Битката по пакет "Мобилност" е спечелена, но войната предстои
Евродепутатът Ангел Джамбазки реши все пак да започне с добрите новини. Едната е, че от първата директива за командироването на работници отпадат транспортните работници.
„Втората добра новина е, че компенсацията за намалената седмична почивка може да бъде използвана след подадена декларация - дали от водача, дали от собственика, дали от предприемача - и не се налага връщането му в държавата на 21 дена, както беше предложено. Това са добрите новини“, посочи Джамбазки и продължи с не толкова добрите новини.
Андрей Новаков: Капитулация на пакета „Макрон“ след гласуване в ЕП
Там опира до кратката почивка на паркингите и още:
„Там има спорен текст, който казва, че камионът трябва да се върне на 21 дни в държавата, в която е регистриран. И тук идва един много сериозен въпрос - дали това връщане на автомобила се отнася само за каботажните превози, тъй като по предположение този доклад трябва да засяга каботажа, или се отнася за всички превози. В случая че тълкувателното решение, което ние поискахме веднага след гласуването, се отнася за целия бранш, това би означавало влошени условия от тези, които имаме към момента“.
Българската държава приветства решението на Комисията по транспорт в ЕП
Джамбазки предупреди, че е твърде рано за радости и успокояване. В Транспортната комисия била използвана възможност за замяна на членове и влезли депутати от Източна Европа. Така се стигнало до неподкрепата на пакета „Макрон“. Евродепутатът обясни, обаче, че проблемите на превозвачите реално ще се решават по време на австрийското председателство. Това също не била добра новина за България, тъй като Австрия споделя мнението на Макрон и подкрепя закона.