Евродепутатът Ангел Джамбазки обаче призова за по-малко еуфория
97655
Евродепутатът Ангел Джамбазки обаче призова за по-малко еуфория
  • Евродепутатът Ангел Джамбазки обаче призова за по-малко еуфория
Комисията по транспорт на Европейския парламент гласува предлаганите промени в правилата за работата на дружествата за международни пътни превози. Като капитулация на пакета “Макрон” определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията промени в пакета за мобилност. Новаков е единственият български евродепутат, който имаше право да гласува днес и е сред авторите на одобрените поправки. Евродепутатът Ангел Джамбазки обаче призова за по-малко еуфория и обясни, че това е началото на процедурата и остават някои притеснителни текстове.

С референдум за излизане от ЕС заплашиха превозвачите
 
Отхвърлено бе предложението водачите да се прибират у дома "възможно най-често, поне веднъж седмично". Прието бе предложението водачите да имат право да ползват "нормалната седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа, ползвани като обезщетение за предишни намалени седмични почивки, във всички зони за паркиране със специален сертификат", посочва БТА.

В ЕП гласуват предложенията по социалната част от пакет „Мобилност“
 
Промените предвиждат международните водачи да могат да прекарат у дома или на друго място по техен избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа, след всеки четири последователни седмици. Въвежда се определение за "дом" на водача - там, където той е регистриран по адрес в държава от ЕС. Когато водач избере да се върне за почивка у дома, работодателят ще трябва да му предоставя средства за това.
 
По желание на водача дневните почивки ще може да бъдат ползвани в превозното средство, ако то разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно. Предвижда се обособяването на охраняеми паркинги за почивка по международните пътища, които ще бъдат обозначени, сертифицирани и ще отговарят на много условия, включително за достъп до тоалетна, вода, душове, храна и безжичен интернет.

Български превозвачи излизат на протест в Брюксел
 
Предлага се въвеждането на интелигентни записващи устройства в камионите за международни превози. Службите за проверка ще могат да разчитат данни от устройствата от разстояние, а устройствата ще трябва да съхраняват данните по два месеца. Устройствата ще имат спътникова връзка и ще записват часовете на работа и почивка, както и държавите, през които превозното средство е преминало. Всички тези предложения ще залегнат в предстоящите преговори между Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета на ЕС.
 
За по-малко еуфория след днешното гласуване призова евродепутатът Ангел Джамбазки. Днешното гласуване не е финалът на процедурата. Следва предложеният текст да бъде разгледан от трите основни институции, а след това да отиде на Съвет на европейските министри, след което да се върне отново в Европарламента. Но тъй като догодина има избори, не всички държави ще са склонни да рискуват с такива сложни правила.

Защо наш евродепутат стана тираджия? (ВИДЕО)
 
Пред Дарик Ангел Джамбазки обясни: "Предстоят преговорите в Европейския съвет, след това преговорите в Европейската комисия, след това гласуваме в Европарламента. Аз съм сигурен, че тези, които са предложили промените в пакета "Мобилност", имат още някой коз в ръкава. Тази битка е спечелена на ниво транспортна комисия. Да видим какво ще се случи на ниво преговори между Еврокомисията, Европейския съвет и ЕП и на ниво гласуване в Европарламента. Този разговор тепърва предстои".
 
Евродепутатът признава, че гласуването е започнало по-добре от очакваното: "Има обаче някои текстове, които си остават притеснителни - например командироването на работниците ще важи за каботажните превози от първия ден, като камионът ще трябва да се прибере поне веднъж на три седмици, за да товари или да разтовари, а това по същество си е същото. Добра новина е, че командироването няма да важи за транспортните работници, което е добре за нашите превозвачи. Няма да се налага да се прибират задължително водачите по домовете си на 21-ия ден, ако заявят предварително, че искат да пътуват другаде - това е вратичка, която могат да използват. Ако няма обособени хотели, паркинги и пр., няма да ги задължават да спят на такива места, а ще могат да използват и кабината на камиона".
БГНЕС