97643
Български превозвачи на протест в Брюксел
Български превозвачи ще протестират в Брюксел днес срещу социалната част от пакет “Мобилност 1”, която ще се гласува в Европейския парламент, заяви за Дарик Васил Пиронков, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, който има и компания за тежкотоварни превози.
В ЕП гласуват предложенията по социалната част от пакет „Мобилност“
Сред проблемните, според родния бранш, предложения са задължението водачите да се прибират в домовете си на всеки три седмици и забраната да нощуват в камионите си. Спорен е и периодът, след който започват да се изплащат командировъчни средства с размер на командировъчните в държавата, през която преминават.
Ако бъдат приети, новите правила ще направят българските транспортни компании неконкурентноспособни и ще ги изхвърлят от европейския пазар, категорични са превозвачите.
Защо наш евродепутат стана тираджия? (ВИДЕО)
Водачи на камиони, които се намират в близост до белгийската столица, дори във Франция и Холандия, ще се включат в протеста, посочи Васил Пиронков. Той добави, че разрешение за протеста има, и то с участие на тежкотоварни машини, а очакванията му са мащабът на недоволството да бъде като на това в София на 17 май.
На този етап няма официално становище къде ще се проведе протеста, коментира Пиронков.
„Пакет за мобилност“ би оставил 30 000 наши шофьори на камиони без работа
Той каза, че личната му прогноза е неблагоприятните за българския транспортен бизнес предложения да бъдат приети. Все пак от бранша се надяват, че българските предложения, зад които са се обединили както работодатели, така и синдикати, имат шанс.
Според тях водачите на камиони не трябва да спазват срок от три седмици, за да се прибират в родните си държави и не трябва да са длъжни да нощуват в хотел, обясни Александър Стамболийски, президент на националния транспортен синдикат Съюз на българските транспортни работници.
Правителството одобри позиция в подкрепа на българските превозвачи
„Другото, което обсъдихме, бяха паркингите, на които да може шофьора и камиона да престояват и да бъдат охранявани. Такива паркинги липсват на много места и много държави. Това изискване за задължителна употреба на такива паркинги ще бъде в сила, след като бъде изпълнена инфраструктурата и имат достатъчно капацитет“, каза той.
Другото спорно предложение в пакет „Мобиност 1“ е за начина на изплащане на командировъчни средства на шофьорите на камиони.
В ЕП гласуват предложенията по социалната част от пакет „Мобилност“
Сред проблемните, според родния бранш, предложения са задължението водачите да се прибират в домовете си на всеки три седмици и забраната да нощуват в камионите си. Спорен е и периодът, след който започват да се изплащат командировъчни средства с размер на командировъчните в държавата, през която преминават.
Ако бъдат приети, новите правила ще направят българските транспортни компании неконкурентноспособни и ще ги изхвърлят от европейския пазар, категорични са превозвачите.
Защо наш евродепутат стана тираджия? (ВИДЕО)
Водачи на камиони, които се намират в близост до белгийската столица, дори във Франция и Холандия, ще се включат в протеста, посочи Васил Пиронков. Той добави, че разрешение за протеста има, и то с участие на тежкотоварни машини, а очакванията му са мащабът на недоволството да бъде като на това в София на 17 май.
На този етап няма официално становище къде ще се проведе протеста, коментира Пиронков.
„Пакет за мобилност“ би оставил 30 000 наши шофьори на камиони без работа
Той каза, че личната му прогноза е неблагоприятните за българския транспортен бизнес предложения да бъдат приети. Все пак от бранша се надяват, че българските предложения, зад които са се обединили както работодатели, така и синдикати, имат шанс.
Според тях водачите на камиони не трябва да спазват срок от три седмици, за да се прибират в родните си държави и не трябва да са длъжни да нощуват в хотел, обясни Александър Стамболийски, президент на националния транспортен синдикат Съюз на българските транспортни работници.
Правителството одобри позиция в подкрепа на българските превозвачи
„Другото, което обсъдихме, бяха паркингите, на които да може шофьора и камиона да престояват и да бъдат охранявани. Такива паркинги липсват на много места и много държави. Това изискване за задължителна употреба на такива паркинги ще бъде в сила, след като бъде изпълнена инфраструктурата и имат достатъчно капацитет“, каза той.
Другото спорно предложение в пакет „Мобиност 1“ е за начина на изплащане на командировъчни средства на шофьорите на камиони.