97651
С референдум за излизане от ЕС заплашиха превозвачите
Референдум за излизане от ЕС се заканиха да инициират българските превозвачи, ако предвидените мерки в пакет „Мобилност 1“ бъдат приети без промяна. Ако новите правила бъдат одобрени, няма да има български транспортен бизнес в Европа, заяви за „Дарик“ Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор Съюз на международните превозвачи.
Сред проблемните според бранша предложения са задължението водачите да се прибират в домовете си на всеки три седмици и забраната да нощуват в камионите си. Спорен е и периодът, след който започват да се изплащат командировъчни средства с размер на командировъчните в държавата, през която преминават.
Български превозвачи излизат на протест в Брюксел
Предложенията в пакет „Мобилност 1“ се гласуват от 17 часа българско време в Транспортната комисия на Европарламента. По същото време българският евродепутат Ангел Джамбазки организира протест.
Водачи на камиони, които се намират в близост до белгийската столица, дори във Франция и Холандия, ще се включат в протеста, посочи Васил Пиронков, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи.
Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи, заяви от своя страна, че датата на протеста е била оповестена едва миналата седмица и времето за реакция е малко.
В ЕП гласуват предложенията по социалната част от пакет „Мобилност“
Предложенията на Европейската комисия по пакет „Мобилност 1“ са унищожителни за българските транспортни компании. Ако бъдат приети в сегашния им вид, за родните превозвачи било по-добре да са като македонските и сръбските си колеги, които няма нужда да отговорят на такива изисквания, посочи Йордан Арабаджиев и изтъкна, че крайната мярка, която браншът разглежда, е иницииране на референдум за излизане от Европейския съюз: „Ако бъдат приети тези правила, ние считаме, че просто няма да има български транспортен бизнес в Европа. Това го казваме като краен вариант, тъй като турските, сръбските и македонските превозвачи няма да отговарят на такива изисквания, по-добре ние да инициираме организиране на такъв референдум. Искам да бъда оптимист и това да не наложи. Очаквам някой в Западна Европа да ни чуе и да приеме аргументите ни, че няма как с административна регулация да се унищожава цял един бизнес“.
Защо наш евродепутат стана тираджия? (ВИДЕО)
Йордан Арабаджиев добави, че браншовите организации са призовали шофьорите, намиращи се близо до Брюксел, да се включат в протеста, който българският евродепут Ангел Джамбазки организира днес, когато се гласува социалната част на пакет „Мобилност 1“ в Транспортната комисия на Европарламента.
Водачи на камиони, които се намират в близост до белгийската столица, дори във Франция и Холандия, ще се включат в протеста, посочи Васил Пиронков, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, който има и компания за тежкотоварни превози. Той добави, че очакванията му са мащабът на недоволството да бъде като на това в София на 17 май.
Ангел Траков, председател на УС на Съюз на международните превозвачи, заяви от своя страна, че датата за протеста е била оповестена едва миналата седмица и времето за реакция е малко:
„Пакет за мобилност“ би оставил 30 000 наши шофьори на камиони без работа
„Добре дошъл е този интерес, той е в наш интерес, но според мен малко несериозно се отнасяме към този проблем, който е много сериозен. Ще бъде жалко, ако някой политик иска да използва този национален протест за политически дивиденти. Не знам доколко ще се организира, защото за да е в наш интерес, трябваше по-рано да бъде организиран“.
Ако бъдат приети, новите правила ще направят българските транспортни компании неконкурентноспособни и ще ги изхвърлят от европейския пазар, категорични са превозвачите.
След днешното гласуване в Транспортната комисия на Европейския парламент, следващата важна стъпка е Съветът на министрите на 7 юни.
Сред проблемните според бранша предложения са задължението водачите да се прибират в домовете си на всеки три седмици и забраната да нощуват в камионите си. Спорен е и периодът, след който започват да се изплащат командировъчни средства с размер на командировъчните в държавата, през която преминават.
Български превозвачи излизат на протест в Брюксел
Предложенията в пакет „Мобилност 1“ се гласуват от 17 часа българско време в Транспортната комисия на Европарламента. По същото време българският евродепутат Ангел Джамбазки организира протест.
Водачи на камиони, които се намират в близост до белгийската столица, дори във Франция и Холандия, ще се включат в протеста, посочи Васил Пиронков, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи.
Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи, заяви от своя страна, че датата на протеста е била оповестена едва миналата седмица и времето за реакция е малко.
В ЕП гласуват предложенията по социалната част от пакет „Мобилност“
Предложенията на Европейската комисия по пакет „Мобилност 1“ са унищожителни за българските транспортни компании. Ако бъдат приети в сегашния им вид, за родните превозвачи било по-добре да са като македонските и сръбските си колеги, които няма нужда да отговорят на такива изисквания, посочи Йордан Арабаджиев и изтъкна, че крайната мярка, която браншът разглежда, е иницииране на референдум за излизане от Европейския съюз: „Ако бъдат приети тези правила, ние считаме, че просто няма да има български транспортен бизнес в Европа. Това го казваме като краен вариант, тъй като турските, сръбските и македонските превозвачи няма да отговарят на такива изисквания, по-добре ние да инициираме организиране на такъв референдум. Искам да бъда оптимист и това да не наложи. Очаквам някой в Западна Европа да ни чуе и да приеме аргументите ни, че няма как с административна регулация да се унищожава цял един бизнес“.
БГНЕС
Йордан Арабаджиев добави, че браншовите организации са призовали шофьорите, намиращи се близо до Брюксел, да се включат в протеста, който българският евродепут Ангел Джамбазки организира днес, когато се гласува социалната част на пакет „Мобилност 1“ в Транспортната комисия на Европарламента.
Водачи на камиони, които се намират в близост до белгийската столица, дори във Франция и Холандия, ще се включат в протеста, посочи Васил Пиронков, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, който има и компания за тежкотоварни превози. Той добави, че очакванията му са мащабът на недоволството да бъде като на това в София на 17 май.
Ангел Траков, председател на УС на Съюз на международните превозвачи, заяви от своя страна, че датата за протеста е била оповестена едва миналата седмица и времето за реакция е малко:
„Пакет за мобилност“ би оставил 30 000 наши шофьори на камиони без работа
„Добре дошъл е този интерес, той е в наш интерес, но според мен малко несериозно се отнасяме към този проблем, който е много сериозен. Ще бъде жалко, ако някой политик иска да използва този национален протест за политически дивиденти. Не знам доколко ще се организира, защото за да е в наш интерес, трябваше по-рано да бъде организиран“.
Ако бъдат приети, новите правила ще направят българските транспортни компании неконкурентноспособни и ще ги изхвърлят от европейския пазар, категорични са превозвачите.
След днешното гласуване в Транспортната комисия на Европейския парламент, следващата важна стъпка е Съветът на министрите на 7 юни.