/ БГНЕС, архив
: Битката по пакет
97662
: Битката по пакет
  • : Битката по пакет
Директивата за командированите работници да не се прилага при международния транспорт - това е стратегическият пробив, постигнат при гласуването на част от пакет “Мобилност 1” в Транспортната комисия на европарламента.

Андрей Новаков: Капитулация на пакета „Макрон“ след гласуване в ЕП

Това заяви за Дарик европейският депутат от Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите Петър Курумбашев.

Разменната монета обаче се оказа каботажът, при който директивата ще се прилага от първия ден, изтъкна той. По думите му постигнатата победа е крехка и е рано за фанфари, тъй като пленарна зала може да реши точно обратното на водещата комисия. Целият процес вероятно ще приключи след 6 до 9 месеца, очаква Курумбашев.

Българската държава приветства решението на Комисията по транспорт в ЕП

Битката е спечелена, но войната предстои, заяви в предаването „Кой говори“ на Дарик Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи.
 
Отпада едно от най-спорните предложения по пакет „Мобилност 1“ - водачите задължително да се връщат в родната държава на всеки три седмица. За сметка на това обаче камионите трябва да се връщат в страната на регистрация на всеки три седмици за разтоварване или натоварване, обясни Петър Курумбашев и добави, че се надява това изискване да отпадне.
 
Защо наш евродепутат стана тираджия? (ВИДЕО)
 
„Тук съм си задавал въпроса, ако шофьорите са носталгични към своите семейства, камионите за кого тъгуват, че трябва да се връщат на всеки три седмици? Разбира се, това е маскирано като битка с т. нар. компании „пощенски кутии“. Идеята е, ако имаме белгийски собственик на камиони, регистрирани в България, както се сещате, те никога не се връщат в страната. Те са само регистрирани в нея“, коментира Курумбашев.
 
Гласуваните текстове предвиждат още водачите да могат да нощуват в кабините си, но само ако се намират на паркинг, който отговаря на определени условия. В противен случай те трябва да използват седмичната и намалената седмична почивка в хотел или на място, осигурено от работодателя.

„Пакет за мобилност“ би оставил 30 000 наши шофьори на камиони без работа

„Няма нито един такъв паркинг, който да има изпълнени всички условия, като едно от тях е да бъде „джендър френдли“, който сигурно е най-големият проблем на международните шофьори в момента“, каза още Петър Курумбашев.

Битката по пакет „Мобилност“ ще се състои и в пленарна зала, след това трябва да се постигне компромис между държавите членки, както и между позициите на Съвета, комисията и парламента, добави Курумбашев. Битката е спечелена, но войната предстои, заяви от своя страна в Ангел Траков.

Транспортният бранш скочи срещу евродепутат: Международните ни шофьори не се дрогират
 
Пробивът е постигат, благодарение на безпрецедентното обединение на държава, бранш и синдикати за каузата на българския транспортен бизнес в Европа, посочи Траков.

Пряко засегнати в нашия бранш са над 200 000 семейства с привлечени структури като лизингодатели и застрахователи стават много повече. Говорим за 7-8 милиарда евро от бюджета на България. Това е сериозен бизнес и сериозен удар по икономиката щеше да бъде това, ако бяха влезли тези текстове“, коментира Траков.

С референдум за излизане от ЕС заплашиха превозвачите
 
Изглежда реалистично пакетът да бъде гласуван в пленарна зала през юни или юли в Страсбург, а целият процес да приключи до 6-9 месеца, смята Петър Курумбашев. Според него е по-добре това да се случи преди европейските избори следващата година, защото след това работата на парламента и съвета ще промени фокуса си.