Трамвайният транспорт се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София. Това заяви общинският съветник Борис Бонев от "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") на пресконференция в Столичната община, заедно със заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници Симеон Ставрев и Димитър Петров, на която беше представен отчет за свършеното за транспорта на София от новото ръководство на общината, както и какво предстои.
В лицето на кмета Терзиев срещнахме съдействие по отношение на това трамвайният транспорт да се превърне в абсолютен приоритет на транспорта на София, заяви Бонев. Той каза, че през годините от "Спаси София" са говорили многократно как трамваите изживяват своя ренесанс навсякъде в Европа и в света, докато в София нови трамвайни трасета почти не се откриват, а напротив закриват се съществуващи такива. Затова част от нещата, които предстои да се случат в рамките на следващата година, е да се завърши реконструкцията и разширението на булевард „Рожен“, където се изгражда около два километра ново трамвайно трасе с ново колело на трамваите, съобщи Борис Бонев.
Той каза също, че предстои стартиране на ремонтите, след десетилетия отлагане за някои от тях, на бул. „Александър Стамболийски“ и бул. „Княгиня Мария Луиза“, като за "Стамболийски" проектът е променен повече от година, така че да не се прави по съществуващо положение с тесни, неудобни и недостъпни перони, а всички трамвайни спирки да имат широки, удобни и достъпни перони без риск от конфликт.
Борис Бонев обяви, че предстои реконструкция на трамвайното трасе от ул. „Козлодуй“ до надлез "Надежда", тъй като оттам минават почти всички трамвайни линии в София, включително новите трамваи с марка PESA, които в момента се съсипват заради изключително тежкото състояние на релсите.
Бонев съобщи още, че най-големият приоритет на транспорта на София въобще след довършването на десетте метростанции, които са в процес на изграждане, това е да започне изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“. Булевардът за автомобилите и за велосипедистите ще бъде завършен в пълния си габарит съвсем скоро, а по средата е оставено пространство за изграждане на трамваи, каза общинският съветник.
Той посочи, че според всички проучвания на Столичната община това ще бъде най-използваната трамвайна линия в София, нещо като рингово метро - бързо скоростно, с приоритетно преминаване през кръстовищата и обслужване на над 60 000 пътници дневно. Въпреки че през годините този трамвай е заложен във всички планове на Столичната община, почти нищо не е направено, за да се подготви почвата, каза Бонев. По думите му амбицията е в средата на мандата да се направи първата копка, а до края на мандата поне един участък от ринговия трамвай на София да бъде завършен. Като този рингов трамвай освен по бул. "Тодор Каблешков", бул. "Филип Кутев" и бул. "Г.М. Димитров", ще се свързва с изоставеното трасе към кв. „Дървеница“, което също ще бъде възстановено за нов, бърз и удобен достъп към тези части на София.
В лицето на кмета Терзиев срещнахме съдействие по отношение на това трамвайният транспорт да се превърне в абсолютен приоритет на транспорта на София, заяви Бонев. Той каза, че през годините от "Спаси София" са говорили многократно как трамваите изживяват своя ренесанс навсякъде в Европа и в света, докато в София нови трамвайни трасета почти не се откриват, а напротив закриват се съществуващи такива. Затова част от нещата, които предстои да се случат в рамките на следващата година, е да се завърши реконструкцията и разширението на булевард „Рожен“, където се изгражда около два километра ново трамвайно трасе с ново колело на трамваите, съобщи Борис Бонев.
Той каза също, че предстои стартиране на ремонтите, след десетилетия отлагане за някои от тях, на бул. „Александър Стамболийски“ и бул. „Княгиня Мария Луиза“, като за "Стамболийски" проектът е променен повече от година, така че да не се прави по съществуващо положение с тесни, неудобни и недостъпни перони, а всички трамвайни спирки да имат широки, удобни и достъпни перони без риск от конфликт.
Борис Бонев обяви, че предстои реконструкция на трамвайното трасе от ул. „Козлодуй“ до надлез "Надежда", тъй като оттам минават почти всички трамвайни линии в София, включително новите трамваи с марка PESA, които в момента се съсипват заради изключително тежкото състояние на релсите.
Бонев съобщи още, че най-големият приоритет на транспорта на София въобще след довършването на десетте метростанции, които са в процес на изграждане, това е да започне изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“. Булевардът за автомобилите и за велосипедистите ще бъде завършен в пълния си габарит съвсем скоро, а по средата е оставено пространство за изграждане на трамваи, каза общинският съветник.
Той посочи, че според всички проучвания на Столичната община това ще бъде най-използваната трамвайна линия в София, нещо като рингово метро - бързо скоростно, с приоритетно преминаване през кръстовищата и обслужване на над 60 000 пътници дневно. Въпреки че през годините този трамвай е заложен във всички планове на Столичната община, почти нищо не е направено, за да се подготви почвата, каза Бонев. По думите му амбицията е в средата на мандата да се направи първата копка, а до края на мандата поне един участък от ринговия трамвай на София да бъде завършен. Като този рингов трамвай освен по бул. "Тодор Каблешков", бул. "Филип Кутев" и бул. "Г.М. Димитров", ще се свързва с изоставеното трасе към кв. „Дървеница“, което също ще бъде възстановено за нов, бърз и удобен достъп към тези части на София.