99976
Колко от министрите ползват шофьор от НСО
15 от министрите от кабинета "Борисов 3" използват кола и шофьор от Национална служба за охрана (НСО). Това показва справка на службата, подготвена по искане на Дарик във връзка със заложеното за догодина прекратяване на правото на Националния омбудсман да използва такъв автомобил.
В началото на ноември финансовият министър Владислав Горанов нарече НСО "скъпа таксиметрова компания" и по този начин аргументира премахването на правото на Мая Манолова да пътува с кола на службата. Въпреки че законът за НСО дава възможност за отказ от това право, към края на ноември повечето от министрите се възползват от скъпоструващия транспорт, показва справката.
Мая Манолова прави приемна във влака за Варна, след като я лишават от кола на НСО
От нея става ясно още, че държавата осигурява охрана на един от българските депутати, заради заплаха за живота му, както и на още седем лица, свързани с националната ни сигурност.
Законът за НСО дава право за използване на специализирани автомобили в мирно време за членовете на правителството, на Конституционния съд, заместник-председателите на Народното събрание, председателите на Върховния административен съд и Върховния касационен съд, омбудсмана и кмета на София. С поправка в преходните разпоредби на закона за държавния бюджет, 2019 г. това право се отнема от омбудсмана Мая Манолова.
Финансовият министър Владислав Горанов обясни каква е целта на поправката, но не и защо обхваща само една институция. "Когато тя е служба за охрана, тя има своите функции да защитава Конституцията и тези политици, които са застрашени. Но когато говорим за това да вози министри или да вози хора, които на практика нямат нужда от подобна услуга, това си е таксиметрова услуга", коментира той в интервю за бТВ.
Мая Манолова обсъдила с пътници в автобус транспортни проблеми
"Предполагаме, че не е нужно омбудсманът да се пази от българските граждани", обоснова промените Горанов и уточни, че самият той е съгласен и министрите да не ползват коли. "Имаше един дебат в предното правителство и министрите не ползваха НСО. Те имат право да се откажат", поясни той.
И въпреки че министър Горанов се е отказал от тази услуга, 15 от неговите колеги министри продължават да използват специализирания транспорт. През 2016 г. тогавашният и сегашен премиер Бойко Борисов обяви публично, че министрите му слизат от колите на НСО, а самите министри показаха за ден, че могат да ходят пеша между институциите.
Справката на НСО показва, че Огнян Герджиков е единственият министър-председател, който не е използвал правото си на такъв автомобил след изтичане на мандата си, както предвижда законът. Доброволно от кола на НСО са се отказали председателят на Върховния административен съд Лозан Панов, още през лятото на миналата година, както и омбудсманът Мая Манолова, от началото на ноември.
В началото на ноември финансовият министър Владислав Горанов нарече НСО "скъпа таксиметрова компания" и по този начин аргументира премахването на правото на Мая Манолова да пътува с кола на службата. Въпреки че законът за НСО дава възможност за отказ от това право, към края на ноември повечето от министрите се възползват от скъпоструващия транспорт, показва справката.
БГНЕС, архив
От нея става ясно още, че държавата осигурява охрана на един от българските депутати, заради заплаха за живота му, както и на още седем лица, свързани с националната ни сигурност.
Законът за НСО дава право за използване на специализирани автомобили в мирно време за членовете на правителството, на Конституционния съд, заместник-председателите на Народното събрание, председателите на Върховния административен съд и Върховния касационен съд, омбудсмана и кмета на София. С поправка в преходните разпоредби на закона за държавния бюджет, 2019 г. това право се отнема от омбудсмана Мая Манолова.
БГНЕС
Финансовият министър Владислав Горанов обясни каква е целта на поправката, но не и защо обхваща само една институция. "Когато тя е служба за охрана, тя има своите функции да защитава Конституцията и тези политици, които са застрашени. Но когато говорим за това да вози министри или да вози хора, които на практика нямат нужда от подобна услуга, това си е таксиметрова услуга", коментира той в интервю за бТВ.
Мая Манолова обсъдила с пътници в автобус транспортни проблеми
"Предполагаме, че не е нужно омбудсманът да се пази от българските граждани", обоснова промените Горанов и уточни, че самият той е съгласен и министрите да не ползват коли. "Имаше един дебат в предното правителство и министрите не ползваха НСО. Те имат право да се откажат", поясни той.
БГНЕС
И въпреки че министър Горанов се е отказал от тази услуга, 15 от неговите колеги министри продължават да използват специализирания транспорт. През 2016 г. тогавашният и сегашен премиер Бойко Борисов обяви публично, че министрите му слизат от колите на НСО, а самите министри показаха за ден, че могат да ходят пеша между институциите.
Справката на НСО показва, че Огнян Герджиков е единственият министър-председател, който не е използвал правото си на такъв автомобил след изтичане на мандата си, както предвижда законът. Доброволно от кола на НСО са се отказали председателят на Върховния административен съд Лозан Панов, още през лятото на миналата година, както и омбудсманът Мая Манолова, от началото на ноември.