Всички туристи на Алфатур, които са извън страната, са обезпечени
Всички туристи на Алфатур, които са извън страната, са обезпечени / Thinkstock/Getty Images

Всички туристи на "Алфатур", които в момента се намират извън страната, са със заплатени пакети и няма да останат необезпечени. Това потвърди пред министъра на туризма Николина Ангелкова изпълнителният директор на фалиралия туроператор Гриша Костов, съобщиха от Министерството на туризма.

Един от големите туроператори у нас фалира

На срещата е присъствал и председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

По думите на Гриша Костов, "Алфатур" АД е обявил несъстоятелност вследствие на намаления туристопоток по основни направления за фирмата - Тунис, Египет и Турция. Към момента продажбите на пакети на туроператора не позволяват да изпълнява задълженията си към кредитори и контрагенти, поради което е взето решение те да бъдат преустановени и да се обяви несъстоятелност. Потвърдено е било, че към момента 281 договора на туристи остават необезпечени. Цялата налична информация е била предадена на "Застрахователно дружество Евроинс", заедно с детайлите каква част от продадените пакети са партньорски с други туроператори и е възможно пътуването да бъде реализирано, при желание от страна на клиентите.

От "Алфатур" са декларирали, че поддържат постоянен контакт със застрахователя и съдействат с всички необходими документи и информация.

580 души няма да могат да отидат на почивка с "Алфатур"

На 12 декември "Алфатур" АД официално са уведомили Министерството на туризма, че са подали в Софийски градски съд молби за откриване на производства по несъстоятелност. Те са вписани в Националния туристически регистър и имат действащи застраховки към днешна дата за максималния размер - 1 400 000 лв. Всички техни клиенти, които са заплатили пътуване или почивка, следва да предявят иск за плащане към техния застраховател - "Застрахователно дружество Евроинс", като предоставят всички платежни документи и договори за услуга. "ЗД Евроинс" АД вече са публикували информация на сайта си как хората, които имат предплатени или капарирани пакети, да поискат възстановяване на средствата си и са инструктирали служителите си в офисите на всякъде по страната. Проучва се и възможността част от клиентите на "Алфатур" да им бъде предложено да реализират заплатените си пътувания с друг туроператор.

Източник: БТА