Как ще се подобри защитата на потребители при фалит на туроператор?
Как ще се подобри защитата на потребители при фалит на туроператор? / БГНЕС

Министерството на туризма обмисля с промени в Закона за туризма да се въведе клиентска сметка или гаранционен фонд, чрез които максимално да се защитят потребителите при фалит на туроператор. В момента промените са предложени за обществено обсъждане, като целта е да се избере един от вариантите и следваща година законопроектът да се внесе в НС, обясни министърът на туризма в оставка Николина Ангелкова.

Промените в закона целят както гарантиране на правата на потребителите, така и драстично съкращаване на сроковете за възстановяване на претенциите на туристите. Завишавайки изискванията, ние ще отсеем некоректните туроператори, каза министърът и посочи, че към момента над 3500 са регистрираните туроператори и турагенти, което е голям брой за българския пазар.

580 души няма да могат да отидат на почивка с "Алфатур"

Предвижда се работата на фонда, ако се избере този вариант, да се регламентира със специален устройствен правилник, където ще се решат отношенията туроператор - потребител и туроператор - контрагент.

Министър Ангелкова каза, че днес е трябвало да има среща с "Алфатур" във връзка с фалита на туроператора, но на имейла на ведомството е получен отказ с молба срещата да бъда осъществена утре.

Министърът отново повтори, няма риск за потребителите, които са купили туристически пакети, защото има валидна застраховка "отговорност на туроператора" и претенциите им ще бъдат бързо удовлетворени, ще се търсят и вариант да се реализира пътуването с друг туроператор, ако клиентът желае това. При процедура по несъстоятелност най-големите трудности ще са при хотелиерите, където задълженията са в огромни размери, изтъкна министър Ангелкова.

Министерството не може да се намеси с подкрепа в последния случай, защото това са търговски частно-правни отношения между страните. Министър Ангелкова допълни, че е поискано от туроператора да предостави информация по дестинации за броя на хората, които в момента са в чужбина, независимо от това, че от фирмата са уверили, че за тях няма да има проблеми.

Един от големите туроператори у нас фалира

Министър Ангелкова представи иновативна интерактивна платформа и мобилно приложение, обединяващи в едно всички елементи на туристическия сектор в България - "Аз обичам България".

Как ще се подобри защитата на потребители при фалит на туроператор
netinfo

Приложението ще маркетира туристически продукти и ще е полезно за обучение на млади хора, посочи министър Ангелкова. То стартира със стоте национални обекта, като постепенно ще се надгради с всички туристически атракции от онлайн регистъра.

Приложението е подготвено от английска технологична компания и, по думите на неин представител, може да се използва като мутиезичен аудиогид. Фирмата е избрана чрез пряко договаряне и е изключителен собственик на правата на мобилното приложение, като договорът с министерството е на стойност 48 000 лева без ДДС и е за срок до пет години.

Източник: БТА