Проектът за лот 3 на АМ Струма с уникален тунел ще е готов до края на годината
Проектът за лот 3 на АМ Струма с уникален тунел ще е готов до края на годината / снимка: БГНЕС
Проектът за лот 3 на АМ Струма с уникален тунел ще е готов до края на годината
73231
Проектът за лот 3 на АМ Струма с уникален тунел ще е готов до края на годината
  • Проектът за лот 3 на АМ Струма с уникален тунел ще е готов до края на годината

Проектът за изграждане на лот 3 на автомагистрала "Струма" ще бъде готов до края на годината, като той ще включва 15-километров тунел. Това се случва, въпреки че строителният бранш повдигна дискусия за промяна на проекта и изграждане на система от виадукти вместо дълъг тунел. Според Асен Антов от Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", теоретично все още е възможна промяна на проекта, но това значително ще забави неговото изпълнение.

Към настоящия момент лот 3 на "Струма" ще включва изграждане на 15-километров тунел, коментира Асен Антов. Според него все още е теоретично възможно проектът да бъде променен.

"Теоретично е възможно, въпросът е, че ще доведе до известно забавяне в стартирането на процеса, защото би се наложила нова процедура за оценка на въздействието на околната среда. Има и изказани съображения срещу целесъобразността на тунела. Той е уникално съоръжение, така че естествено, че могат да бъдат намерени недостатъци на тунела като решение. Въпросът е да се види дали е възможно и нещо друго", каза той.

Скалната маса от изкопните работи по тунела трябва да бъде вложена в изграждането на равнинните участъци от лот 3. Те обаче ще бъдат готови преди да са започнали дейностите по тунелната част, защото иначе ще се затрудни движението по второкласния път Е-1.

Участъкът е дълъг над 60 км и върви успоредно със съществуващия второкласен път, така че ако бъде започнато строителство успоредно по цялата дължина или пък първо започне строителството на тунела, това би създало много сериозни проблеми на пътуващите. Изходът е да се направят частите от пътя, така че движението да върви по новата магистрала, когато започне строителството на тунела. А строителните машини да вървят по съществуващия път, обясни Антонов.

Самите материали от тунела ще бъде използван за насипи в прилежащи към тунела пътни отсечки.