Над 260 са рисковите места за срутване на скална маса по релсите
Над 260 са рисковите места за срутване на скална маса по релсите / снимка: БГНЕС
Над 260 са рисковите места за срутване на скална маса по релсите
78535
Над 260 са рисковите места за срутване на скална маса по релсите
  • Над 260 са рисковите места за срутване на скална маса по релсите

Няма достатъчно пари, за да се обезопасят всички райони по железопътната мрежа с опасност от свлачища каза транспортният министър Ивайло Московски. Над 260 са рисковите места по линиите. В най-опасните райони са поставени мрежи и огради, които да предпазят релсите от срутване на скална маса. Контролът по рисковите точки се осъществява основно чрез кантонери и охранители.

В последните дни станаха три инцидента, при които локомотиви дерайлираха след удар в скала. Случаите на свлачища върху релсите обаче са над 20, каза директорът на Национална компания „Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев. Той уточни, че има над 260 места с опасност от свлачища.

Работещите в компанията, които обслужват инфраструктурата, непрекъснато наблюдават слабите места. „Активният контрол, който можем да направим върху тези свлачища, се изразява най-вече в огледи на нашите служители, които минават пеша през отсечките", каза Ламбрев. По думите му на много места са предприети необходимите мерки, но имайки предвид метеорологичната обстановка, от компанията не биха могли да предвидят всичко, каза директорът й.

Обезопасителни мрежи обаче не може да се сложат навсякъде, защото няма достатъчно средства каза транспортният министър Ивайло Московски.

„Имаме капиталов трансфер, който се знае и е разпределено колко от него ще се ползва за железен път, колко - за контактна мрежа. Колегите, колкото имат възможност, отделят, разбира се, и за мрежа, но със сигурност не е достатъчно. Докато държавата отделя толкова средства за железопътната инфраструктура, тя ще бъде в това състояние", каза Московски.

Междувременно стана ясно, че ръководството на БДЖ се разследва от прокуратурата, заради данни за злоупотреби, изнесени в одитен доклад на транспортното министерство.

Докладът е изпратен на разследващите органи от служебния транспортен министър Николина Ангелкова и обхваща периода от 2010 до 2013 година, когато начело на БДЖ е същият състав, който и сега управлява холдинга.