Мащабно проучване определя туристическото лого на България
Мащабно проучване определя туристическото лого на България / снимка: БГНЕС
Мащабно проучване определя туристическото лого на България
78083
Мащабно проучване определя туристическото лого на България
  • Мащабно проучване определя туристическото лого на България

До десет дни ще бъде готово туристическото лого на България. Вече е изчистена творческата концепция и ще бъдат предложени няколко варианта на графичното изображение, коментира министърът на туризма Николина Ангелкова. Концепцията е направена на база на социологически проучвания в 11 страни.

След като през 2013 година бяха отделени повече от милион и половина лева за изработка на туристическо лого на България, сега министерството на туризма няма да даде нито лев повече за услугата. Новото лого ще бъде изработено от същите изпълнители на стария бранд, като ще бъдат взети резултатите от мащабно проучване, каза министърът на туризма Николина Ангелкова. „Това, което показват направените до момента изследвания, е, че 93 процента от българите възприемат страната като роза, 83 на сто като море и 73 процента като минерални извори. 49 процента от чужденците, които не са идвали у нас, възприемат България като море, 39 процента като слънце и около 30 на сто - като роза", каза тя. Министърът посочи, че изследването е направено в 11 страни сред 8000 респоденти.

Модернизацията на другия неработещ проект - туристическия сайт на България, е спряна. Тъй като сайтът е неефективен, първо ще се мисли за промяна в концепцията му. Предвижда се именно на този сайт да бъде качена информация за всички туристически атракции в България и културните програми на общините. Досега информация за туристическите обекти са подали 160 общини.