Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат
Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат / БГНЕС, архив
Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат
87807
Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат
Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат
Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат
  • Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат
  • Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат
  • Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат

Кметове и председатели на общински съвети често пропускат да декларират пред Сметната палата участието си в дружества, както и че притежават апартаменти. В 178 декларации на представители на местната власт има несъответствия, съобщи в „Седмицата” по Дарик председателят на Сметната палата Цветан Цветков.

"Основно се забравя да се декларират апартаменти, които те или техните съпруги притежават, или са записани на децата им. Забравят да декларират и дялови участия в различни дружества", поясни той. 

Цветков коментира и проблемите на професионалното образование. По думите му само 25% от завършилите професионални гимназии се реализират на пазара на труда и работят по специалността си. Инвестициите в професионално образование у нас не се възвръщат.

За три години в професионалните гимназии и паралелки са вложени над 550 млн. лева. За този период професионално обучение са започнали 350 000 ученици, като 18 000 от тях са отпаднали по време на обучението, обясни Цветков.

"Основните проблеми, които водят до тези тревожни тенденции, са, че нашето професионално образование не е съобразено с нуждите на пазара на труда. Няма добро сътрудничество между тези, които готвят учебните програми и учебните планове и бизнеса. Ние констатираме, че децата се обучават по програми, които не са съобразени със съвременните тенденции. Второ, материално-техническата база в тези училища е изключително изостанала - и материална, и морално, изхабена. Трето, самите преподаватели. които извършват тези обучения, не поддържат своята професионална квалификация. Една голяма част от тях са в предпенсионна възраст. Подценява се и учебната практика, където те придобиват умения и способности в реална работна среда", обясни Цветков.